FastFiber

Bhatch - variabele

Gestart door bkn, wo 10 10 2012, 10:20:50

Vorige topic - Volgende topic

bkn

bestaat er een variabele om in het Bhatch tabblad onder "boundery retention' de RETAIN BOUNDARIES aangevinkt te laten?

Mijn probleem is dat sinds acad 2012 bij een solid arcering (met pick point of boundery selection) de boundery aan m'n hatch wordt gekoppeld. Als ik na de plaatsing van mijn hatch ze nadien wil verwijderen neemt hij de boundery ook mee wat zeer vervelend is. Ik heb dit niet wanneer ik 'retain bounderies' aanvink. Maar telkens ik mijn autocad afsluit en heropstart blijkt het 'vinkje' weg te zijn. Vandaar mijn vrag naar de variabele.

Greetz

BKN

roy_043

RETAIN BOUNDARIES voegt een extra polylijn toe die de buitomtrek van de hatch vormt (associatief). Als je dan met jouw huidige instellingen de hatch selecteert, selecteer je ook deze nieuwe omtrek. Zonder RETAIN BOUNDARIES krijgt de hatch een associatieve relatie met de originele omtrek. En daarom selecteer jij bij het selecteren van de hatch ook deze omtrek.

De variabele die jij zoekt is PICKSTYLE:
http://docs.autodesk.com/ACD/2010/ENU/AutoCAD%202010%20User%20Documentation/index.html?url=WS1a9193826455f5ffa23ce210c4a30acaf-4af2.htm,topicNumber=d0e248064

In de meeste gevallen is het gewenst dat RETAIN BOUNDARIES uit staat.

yoin