FastFiber

Text style verwijderen (opgelost)

Gestart door H, wo 02 05 2012, 17:38:23

Vorige topic - Volgende topic

H

Hallo,

Ik wil graag en paar textstyles verwijderen uit mijn tekening. Hiervoor ga ik naar het Text Style dialoogvenster. Ik klik dan met de rechter muisknop op de style en klik op delete. AutoCAD kan de layers dan niet verwijderen omdat ze in use zijn. Ik zou niet weten waar want ik heb 0 objecten in mijn tekening staan. Bestaat er een commando om deze styles tog te verwijderen ondanks dat ze in use zijn. Ik wil nl. mijn tekening graag 'schoon' houden.

Gr.

hulpje

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

H

Dit lijkt niet te werken. Maar ik snap ook niet helemaal wat ik moet doen in het Purge venster.

EddyBeerke

Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

hulpje

Met Purge verwijder je zaken uit je tekening die niet meer gebruikt worden.
Denk hierbij aan blocken, lagen, dimstylen, textstylen etc.
De textstyle die je wil weggooien heeft waarschijnlijk een relatie met een dimstyle of zit in een block.
Een purge zal je meerdere keren moeten uitvoeren, omdat je bijv. eerst een dimstyle moet verwijderen.
Pas als de dimstyle is verwijderd, is de textstyle niet meer in gebruik en kan je die in de volgende purge ronde verwijderen.
Ook mag de te verwijderen textstyle niet current zijn.
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

jo-king

toevoeging op de PURGE oplossing:

als je text-style op CURRENT staat, kan je hem niet purgen
let ook op dat je text-style niet gebruikt wordt in een dimstyle (en of die al-dan-niet current staat)

Let ook op dat je geen block hebt die text in de bepaalde textstyle bevat..

succes

Jo.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

H

Bedankt voor alle reacties. Ik heb het probleem nu gevonden. Ik had een block uit een andere tekening gekopiëerd, en daarmee ook textstyles mee gekopiëerd. Hoewel deze blocks enkel uit lijnen bestonden moest ik toch alle lijnen in het block selecteren, en vervolgens de textstyle op een style zetten die ik wou behouden. Zo kon ik de ongewenste style verwijderen.

Deze lijnen hebben dus blijkbaar ook een textstyle?

iig is het probleem nu opgelost.

jo-king

Citaat van: H op do 03 05 2012, 12:05:22
Bedankt voor alle reacties. Ik heb het probleem nu gevonden. Ik had een block uit een andere tekening gekopiëerd, en daarmee ook textstyles mee gekopiëerd. Hoewel deze blocks enkel uit lijnen bestonden moest ik toch alle lijnen in het block selecteren, en vervolgens de textstyle op een style zetten die ik wou behouden. Zo kon ik de ongewenste style verwijderen.

Deze lijnen hebben dus blijkbaar ook een textstyle?

iig is het probleem nu opgelost.

lijnen hebben geen textstyle..
het zal inderdaad het probleem van "current textstyle" geweest zijn...

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional