FastFiber

Teksthoogte in AutoCAD kader

Gestart door Jon Tampon, di 09 08 2011, 09:15:23

Vorige topic - Volgende topic

Jon Tampon

Beste,

Wanneer ik een kader invoeg in de tekening kan ik de hoogte en breedte van een cel verslepen, maar de teksthoogte in die cel verschaalt zich niet volgens mijn verplaatsing, die blijft maar een hoogte hebben van 0.18 voor cel, en 0.25 voor header zoals ik heb ingesteld.
Maar volgens mij moet die automatisch meeschalen naar mijn verplaatsingen, dat kan ik ook opmaken uit de uitleg (zie screenshot); daar staat ook de auto option is selected, hoe kan ik controleren of die bij mij aan of uit staat?

Of ligt het probleem ergens anders?
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

roy_043

Zoals ik de tekst in het kader begrijp wordt de 'Option Auto' vanzelf ingesteld als je kiest voor 'Specify Window' (bij 'Insertion behavior') en het aantal tabelregels opgeeft. En dan wordt de hoogte van de tabelregels bepaalt door de hoogte van de tabel.

Jon Tampon

Ja inderdaad als ik op specify window klik kan ik die auto option voor zowel breedte als hoogte aanklikken, maar wanneer ik men kader dan plaats en tekst invoeg, dan strekt deze tekst niet mee uit, blijft maar 0.18 groot..
Windows 8.1 (64 bit)

Jon Tampon

Ik kan enkel de volledige tabel scalen om deze eigenlijk groter te maken maar de tekst zelf verschaalt nooit automatisch mee met de grootte die ik selecteer voor de hele tabel.

Komen jullie hetzelfde uit of verschaalt deze wel automatisch bij jullie?
Windows 8.1 (64 bit)

yoin