FastFiber

Lijn boven andere, onzichtbaar

Gestart door Mulnard, di 07 06 2011, 17:07:08

Vorige topic - Volgende topic

Mulnard

Hey,

Ik teken met Autocad 2011.
Ik heb een probleem met de layers.
Wanneer een layer AAN is en ik een andere layer actief maak en ik teken een lijn of cirkel of gelijk wat zie ik deze niet.
Autocad plaats deze wel degelijk op de actieve layer maar de lijn zit gelijk verborgen onder de andere layer die AAN staat.
Als ik deze dan afzet en enkel de actieve layer behoud heb ik hetgene ik tekende.
Net alsof de Draworder niet correct is.
Heb hiermee al wat zitten expirimenteren maar krijg het niet goed.
De nieuwe lijn op de actieve layer zo zichtbaar moeten zijn boven de andere layer die aan staan.
Zodat ik niet telkens hoef te switchen tussen de layer om mijn resultaat te zijn of mijn object verder af te werken.
Ik vermoed een instelling maar weet niet welke.

Kan iemand mij helpen aub ??

Mvg
David

Rudy

Beste David,

Heb je het al geprobeerd met het commando "draworder"?
Zie bijlage
Autocad 2013 / 2016

Mulnard

Ja reeds geprobeerd.
Staat nu op variabele  <1>.
Je hebt vier keuzen 0, 1 , 2 , 3 en weet niet welke moet zijn.
Telkens geprobeerd en geen verschil.

grtjs

bart

DRAWORDERCTL Alles uitvouwen
Alle samengevouwen secties uitvouwen.

Alles samenvouwen
Alle uitgevouwen secties samenvouwen.

Concept   Procedure   Quick Reference  

Type: Geheel getal
Opgeslagen in: Tekening
Beginwaarde 3

Hiermee wordt het standaardweergavegedrag bepaald van overlappende objecten wanneer u ze maakt of bewerkt.

0
Schakelt de standaard tekenvolgorde van overlappende objecten uit: Nadat objecten bewerkt zijn, worden ze ongeacht hun tekenvolgorde op de voorgrond weergegeven totdat een tekening opnieuw gegenereerd (REGEN) of opnieuw geopend wordt. Met deze instelling wordt de overname van tekenvolgorde ook uitgeschakeld: Nieuwe objecten die gemaakt zijn van een ander object met behulp van de hierboven genoemde opdrachten, krijgen de tekenvolgorde van het oorspronkelijke object niet toegewezen. Gebruik deze instelling om de snelheid van bewerkingen in grote tekeningen te verbeteren. De opdrachten die door overname beïnvloed worden zijn BREAK, FILLET, HATCH, HATCHEDIT, EXPLODE, TRIM, JOIN, PEDIT en OFFSET.

1
Schakelt de standaard tekenvolgorde van objecten in: Nadat objecten bewerkt zijn, worden ze automatisch in de juiste tekenvolgorde weergegeven.

2
Schakelt de overname van tekenvolgorde in: Nieuwe objecten die gemaakt zijn van een ander object met behulp van de hierboven genoemde opdrachten, krijgen de tekenvolgorde toegewezen van het oorspronkelijke object.

3
Biedt volledige weergave van tekenvolgorde. Schakelt de juiste volgorde van objecten in evenals de overname van tekenvolgorde.

let op is in de tekening opgeslagen dus in je template aanpassen of in je acad.lsp opnemen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

FastFiber