yoin

Cad_user86

Hey allemaal,
Ik heb zopas Flatten moeten toepassen op één van mijn verdiepen, omdat een extern plan met verschillende hoogtes was getekend en ik dit pas te laat gezien had.
Nu had ik al in  mijn tekening in elk lokaal een kader met attributen voorzien, die me info geeft over eht lokaal (nummer, oppervlakte, hoogte,...)
Door flatten te doen, heeft deze ene block, die in elk lokaal staat, per lokaal een andere naam gekregen (???)
bv: lokaalinfo-flat-1 of lokaalinfo-flat-2,... en zo zijn ze allemaal genummerd tot 98.
Is het normaal dat autocad achter éénzelfde block extensies zet zonder dat hij dit vraagt?
Is dit te vermijden en kan ik op een eenvoudige manier die extensies terug weghalen?

Alvast bedankt

Manu

In bijlage de lisp SUPERFLATTEN . Naar mijn mening werkt die beter dan de standaard FLATTEN..
Let wel : deze lisp zal je blokken ook gaan exploderen .. zie onderstaande :

;; A block reference (insert) with an odd normal is exploded and  
;; the resulting objects are flattened. Including any nested blocks.
;; A count of exploded references, if any, is provided at the command line.
;; Attributes in exploded blocks are converted to text.

;; Objects inside block definitions are flattened as needed.
;; A side effect of this is unexpected results may occur when the
;; entire drawing is not flattened. In that case, exploding selected
;; blocks before running the routine may be helpful.

;; Note, some block references simply cannot be exploded.
;; AutoCAD may create such blocks while exploding NUS (non uniformly scaled)
;; nested blocks. These blocks are anonymous and have a name like this *E<number>.
;; I think these are rare so there's no attempt to deal with them.
;; The report at the end will indicate a block reference could not
;; be flattened and how many.

Neem altijd vooraf een copie van je tekening .. je kan daarna je blokken met de lokaalbenamingen eventueel ook uit de selectie halen..

succes..

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

bart

volgens mij worden de volgnummers alleen gebruikt als er attributen zijn met een z waarde die geen 0 is.

Je zou dus eerst handmatig de blocken kunnen aanpassen
of bij flatten de blocken kunnen uitsluiten van de selectieset door het commando met qselect te combineren.

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart