yoin

Bassiemeer

Hallo,

Ik heb een vraag over blocks inserten via het designcenter.
Na een block er in te hebben gesleept zou ik graag willen dat de scale 1 blijft en angle 0 graden.
Dus een block er in kunnen slepen zonder vervolgens 3 keer op enter te moeten drukken.
Een toolpallet is geen optie doordat er veel bestanden in de bieb staan met veel submappen.

Ook heb ik de vraag of die knop van het DesignCenter kan verwijderen, deze valt over de knoppen heen als ik het DesignCenter smaller maak.

Bij voorbaat dank.

HofCAD

Citaat van: Bassiemeer op vr 18 02 2011, 14:06:48
Hallo,

Ik heb een vraag over blocks inserten via het designcenter.
Na een block er in te hebben gesleept zou ik graag willen dat de scale 1 blijft en angle 0 graden.
Dus een block er in kunnen slepen zonder vervolgens 3 keer op enter te moeten drukken.
Een toolpallet is geen optie doordat er veel bestanden in de bieb staan met veel submappen.

Ook heb ik de vraag of die knop van het DesignCenter kan verwijderen, deze valt over de knoppen heen als ik het DesignCenter smaller maak.

Bij voorbaat dank.
Beste Bassie,

Geeft het geen verlichting als je met 'ingedrukte rechter muisknop' de tekeningen
uit het 'Design Center' naar je tekening sleept.
AutoCAD onthoudt namelijk de instelling in de dialoogbox van het commando BLOCK.
Dus als je 'Specify On-Screen' uitvinkt bij 'Scale' en bij 'Rotation' wordt
alleen het 'Insertion Point' gevraagd bij de volgende invoegingen.

Je zegt:"Een toolpallet is geen optie doordat er veel bestanden in de bieb staan met veel submappen."
Als je een of meerdere Pallete Groups aanmaakt is dat geen optie, want binnen een Group zie je alleen
de groepsleden palletes en de anderen niet.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

EddyBeerke

...
...

"Die knop van het DesignCenter"??? bedoel je de balk?
Als je het DesignCenter smaller maakt valt het over de knoppen heen, dan moet je volgens mij eens op de "|<>" klikken dan wordt het een "|>" en klapt het vanzelf in.
Je kunt ook met de rechter muisknop op die balk klikken en dan voor die opties kiezen zoals:

• Close, wat het uit zet, of [Ctrl+2]
  • - Anchor Left < (of Richt >), hiermee verplaats je de toolpallet naar de linker of rechter kant van het teken gedeelte.

Een andere optie is dat ding verplaatsen, klik op de balk en sleep. Lukt dat niet dan staat de boel gelocked, dit kun je simpel oplossen door de [Ctrl] knop in te drukken en dan slepen.

Ook mij lijkt het veel handiger als je vaak een block gebruikt dat je daar een toolpallet voor maat zo als HofCAD dat zei.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

HofCAD

Bij voorbaat dank.

Beste Bassiemeer,

Bedoel je soms de knop 'Autodesk Seek Design Content'?

ACADcadabra

Bassiemeer

Citaat van: HofCAD op ma 21 02 2011, 11:58:59
Beste Bassiemeer,

Bedoel je soms de knop 'Autodesk Seek Design Content'?

Ja die, ik heb het adcenter al op anchor left en auto-hide staan, maar in mijn ogen moet deze nog de breedte van die banner smaller. Dat is allemaal nutteloze ruimte, ookal auto-hide deze weer.

Bassiemeer

Citaat van: HofCAD op za 19 02 2011, 10:32:41
AutoCAD onthoudt namelijk de instelling in de dialoogbox van het commando BLOCK.
Dus als je 'Specify On-Screen' uitvinkt bij 'Scale' en bij 'Rotation' wordt
alleen het 'Insertion Point' gevraagd bij de volgende invoegingen.

Ik neem aan dat je het commando INSERT bedoelt?
Dit werkt niet, of ik ze nu aan of uitvink.
Ditzelfde geldt ook voor die vinkjes bij het commando BLOCK.

HofCAD

Citaat van: Bassiemeer op do 24 02 2011, 16:19:59
Ik neem aan dat je het commando INSERT bedoelt?
Dit werkt niet, of ik ze nu aan of uitvink.
Ditzelfde geldt ook voor die vinkjes bij het commando BLOCK.
Beste Bassie,

Bij mij in ieder geval wel in AutoCAD 2010 en AutoCAD Mechanical 2011.

ACADcadabra

Bassiemeer

Dit probleem heb ik jammergenoeg nog steeds last van.

FastFiber