yoin

sschevers

Met Civil 3D 2011 maken wij pdf's met de DWG TO PDF.pc3. De bestanden die gegenereerd worden zijn om en nabij de 2 mb.

Wanneer ik ze naar de gemeente stuur krijgen zij niet geplot (geheugen probleem van de plotter?) en bij onze externe repro service staat de plotter uren te stampen om de plot te maken. Herkennen jullie dit?

Het enige wat ik gewijzigd heb aan de standaard instellingen is dat ik linemerge aan heb gezet. Ik heb ook een kopie gemaakt van de pc3. Daarin heb ik de instellingen terug geschroeft naar 300 dpi en de laaginformatie uitgeschakeld. Dit scheelt een kwart in bestandsomvang echter het plotten wil niet vlotten.

Tips zijn welkom

groeten stephan

Civil 3D 2011 + sp1
Windows 7 64 bit
12 GB

Vader_juul

Naar het schijnt bestaat er een programma PDF-professional als ik mij niet vergis.
Daarmee zou je de mogelijkheid hebben om je aangemaakte PDF's serieus te verkleinen in formaat.
Zelf heb ik er nog niet mee gewerkt, maar het mss wel een oplossing. Ik weet ook niet of het freeware is, of dat je er voor moet betalen.
Dan is er mss wel een trial versie voor beschikbaar?

J*

jo-king

Citaat van: Vader_juul op wo 23 02 2011, 10:20:19
Naar het schijnt bestaat er een programma PDF-professional als ik mij niet vergis.
Jon, je bedoelt waarschijnlijk ADOBE ACROBAT PRO (dus niet de gratis READER)
met dit programma kan je inderdaad je PDF's bewerken & verkleinen; maar het is alles behalve gratis.

Zelf hebben we gelijkwaardig probleem, en hebben dit omzeilt, door gebruik te maken van een PDF-printer van derden, ipv die van Autodesk...

Wij hebben goede ervaringen met CutePDF; maar er zijn er zeker nog anderen...
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

H@rm

Ik heb de indruk gekregen dat er verschil zit tussen exporteren en printen naar PFD.
Een collega had een word document naar pdf geexporteerd en was megagroot. Daarna het pdf-bestand nogmaals als pdf-bestand geprint en toen was het bestand slechts enkele honderden Kb's groot.

Ook ik heb goede ervaringen met cute-pdf als geinstalleerde printer.

Wellicht dat dit ook voor jou helpt.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

sschevers

Michel,

Cute pdf hebben we ook geinstalleerd staan. Het nadeel van Cute vind ik dat ik geen custompapersizes kan aanmaken via de pmp. Dit betekend dat al mijn gebruikers lokaal de papierformaten moeten aanmaken (dit kan alleen als je admin bent op je machine en bij ons zijn ze niet zo scheutig met admin rechten). Ik heb nu een pilot van 10 man dat is nog wel te overzien. Echter heb ik straks potentieel 150 gebruikers (acad Map en Civil).

groeten

stephan

bart

Het probleem herken ik wel
De omvang van de pdf is niet echt het probleem. (2 mb is niets een  beetje foto is al fors groter)

het gaat om het plotbestand dat de vieuwer i.s.m. de ploterdriver die het bestand op papier afdrukt daarvan genereerd.
deze kan zomaar eens 100* zo groot zijn als de oorsprongkelijke pdf.
Degene die de witdruk maakt bepaald daar heb je maar een beperkte invloer op

Vraag je repro eens op welke resolutie ze afdrukken en stel je pdf printer het zelfde in.
Dat scheeld veel omrekentijd reken tijd voor de printer.
Verder hoeft een pdf vanuit autocad niet als afbeelding te worden afgedrukt.
(zie geadvanceerd bij de print optie's in adobe)
dat scheeld hier lokaal een factor 10 in wachttijd die optie niet aan staat
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

yoin