yoin

Jon Tampon

Beste,

Ik zou graag een afbeelding invoegen in autoCAD zonder dat hij het path van deze afbeelding onthoudt. Nu heb ik bij de opties aageduid no path, maar hij linkt deze toch, dus wanneer ik de foto op men pc verwijder, kan autocad deze niet terugvinden.

Ik zou ze gwn in mijn tekening ingebakken willen krijgen.
Iemand ideeën?

Mvg,
JonTampon
Windows 8.1 (64 bit)
AutoCAD Mechanical 2016 - English SP1

jo-king

John,

je kan dit alleen als je de foto imporeert als OLE object.
let wel op, dan kan je er bijna niets aan wijzigen (rotate lukt zelfs niet)

je kan dit bv doen, door in PAINT (of zo) je foto te selecteren & gewoon copy-paste naar autocad te brengen.

dit is echter niet aan te raden.. je Dwg wordt zwaarder & je foto minder duidelijk.
zover ik weet, is dit echter de enigste optie om je foto "zonder link" in je tekening te krijgen.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Jon Tampon

Mja dan zal ik het als OLE object moeten invoegen, met inderdaad alle ergerlijke zaken tot gevolg..

Ik heb ook nog het probleem bij een OLE dat deze altijd op de voorgrond zichtbaar is, ik heb deze al met draworder naar achteren proberen schuiven, maar als ik dit object dan wil verplaatsen zie ik alle gegevens eronder weer niet omdat de OLE weer naar boven zichtbaar word.

Weet u daar ook een antwoord op?

Indien ik het toch nog op een andere manier kan verwezenlijken hoor ik dit graag.
Windows 8.1 (64 bit)

bart

Waarom is linken een probleem ?
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Jon Tampon

Ik mag de afbeelding niet saven bij op de plaats waar de tekeningen opgeslagen staan, dus die staat bij mij gewoon op het bureaublad, zodoende kunnen andere tekenaars ook niet aan deze tekening verder werken en kan de tekening niet verstuurd worden naar de klant.

en via e transmit heb ik al wel begrepen dat je de foto dan meegezipt kan verzenden, maar ben hier nog niet zo mee vertrouwd..

dus het handigste is dat deze echt ingebakken zit in de tekening
Windows 8.1 (64 bit)

EddyBeerke

Ik denk... (au dat deed pijn)... dat je toch meer met die etransmit moet gaan stoeien.
Hierdoor kan de image geladen worden of juist niet.
Wij hebben zelfs een logo van een opdrachtgever op die manier in de tekening staan.
Als je dat plaatje op een centralere plek neerzet (bv in een project map) dan kan iedereen gebruik maken van dat plaatje zonder dat de tekening zwaar wordt.
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Jon Tampon

Dat is inderdaad handiger maar het probleem is dat ik van men baas dit echter niet op de server mag plaatsen omdat daar enkel tekeningen op mogen en geen afbeeldingen  :?

Dusja die optie is momenteel niet toegankelijk voor mij, maar ik zal wel vragen aan mensen van wie ik tekeningen ontvang, en er altijd ontbrekende referenties zijn, of dat die e transmit kunnen gebruiken zodat wij idd logo's etc ook met de tekening meekrijgen.
Windows 8.1 (64 bit)

lexxx

the end of the line

Jon Tampon

Het zou mss handig kunnen zijn om te gebruiken, echter is de software niet gratis.
De aankoop hiervan krijg ik nooit verkocht op men bedrijf en de trail versie heeft maar beperkte limieten mbt tot de foto's

Als je een gratis alternatief vind wil ik soortgelijk programma zeker wel eens uittesten
Windows 8.1 (64 bit)

FastFiber