yoin

wijngaard

Dames Heren:

computer met window xp prof. crashed.
nieuwe computer met win 7

Hoe krijg ik mijn aclt2006 met licentie in win 7 geinstalleerd ???
grag Uw reactie

bedankt
tini

Atwist

Ik gok dat je Windows 7 64bit heb en daar werkt AC2006LT niet op wel op de 32bit versie.
Heb dit probleem ook gehad met AC2008 ik moest kiezen tussen nieuwe versie autocad (2010) kopen of Windows 7 32bit aanschafen gezien de kosten heb ik dus de 32bit versie van Windows 7 gekocht.
Dit loopt als een trein.
Atwist

AutoCad 2008.

wijngaard

Citaat van: mrbolshoi op do 30 12 2010, 09:49:43
Waar gaat het fout?

Het gaat meteen fout.
Melding: acadLT2006 niet compatible met gebruikte windows.

wijngaard

Citaat van: Atwist op do 30 12 2010, 14:03:06
Ik gok dat je Windows 7 64bit heb en daar werkt AC2006LT niet op wel op de 32bit versie.
Heb dit probleem ook gehad met AC2008 ik moest kiezen tussen nieuwe versie autocad (2010) kopen of Windows 7 32bit aanschafen gezien de kosten heb ik dus de 32bit versie van Windows 7 gekocht.
Dit loopt als een trein.
Slecht gegokt; ik heb windows 32 bit en krijg als antwwoord Melding: acadLT2006 niet compatible met gebruikte windows.
tini

jo-king

hey wijngaard,

onze cad-reseller heeft ons ooit gemeld, dat win 7 minimaal acad 2008 nog draait, en dan zelf niet "goed".

ik dacht dat je voor win7 een "xp compatibility mode" kon downloaden & dan eigenlijk win XP draait binnen win7.

of het degelijk werkt betwijfel ik.

conclusie -> consumenten maatschappij vereist dat je dus idd een nieuwe computer koopt, en dus ook een nieuwe windows, en dus ook een nieuwe autocad.

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

jimpie

Citaat van: wijngaard op wo 29 12 2010, 11:11:51
Dames Heren:

computer met window xp prof. crashed.
nieuwe computer met win 7

Hoe krijg ik mijn aclt2006 met licentie in win 7 geinstalleerd ???
grag Uw reactie

bedankt
tini
probeer het volgende eens te doen
1:kopieer alle bestanden van je cd naar je pc (tijdelijk map op je bureaublad)
2:ga naar de setup.exe klik er rechts op en neem eigenschappen
3: selecteer het tabblad COPATIBILITEIT en zet daar een vinkje bij dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor: en selecteer daar Windows XP (service pack 3).
4:normaal zal deze nu wel instaleren
5:als de instalatie klaar is klik je rechts op je autocad icoon op je bureaublad en herhaal stappen 2 en 3
op deze manier heb ik acad 2004 draaiende gekregen op een windows 7 pro systeem 32bit

wijngaard

Citaat van: jo-king op za 01 01 2011, 18:10:00
hey wijngaard,

onze cad-reseller heeft ons ooit gemeld, dat win 7 minimaal acad 2008 nog draait, en dan zelf niet "goed".

ik dacht dat je voor win7 een "xp compatibility mode" kon downloaden & dan eigenlijk win XP draait binnen win7.

of het degelijk werkt betwijfel ik.

\klopt: hetwerkt niet.
je kunt beter je goede oude plank gebruiken dan in deze mode werken.

bedankt