yoin

martijn

Hallo tekenbeesten,

Hier maken we vrij veel gebruik van de toolpalette. Nu is het zo dat als je een blockje insert met je toolpalette deze niet automatisch geredefined wordt en je hier ook geen melding van krijgt. Nu weet ik wel dat als je met je rechter muis knop op het plaatje in je toolpalette klik je voor redefine kunt kiezen en dan de blocken in je tekening aangepast worden, alleen dit kan natuuurlijk vergeten worden met alle gevolgen van dien.
Is het mogelijk om vanuit je toolpalette blocken te inserten zodat ze standaard een redefine krijgen, of moet ik meer in de richting van een vba programma'tje denken.

Alvast bedant voor het meedenken.

Martijn

HofCAD

Beste Martijn,

Als elk block uit een aparte tekening komt, dan kun je een macro of
een tool met een 'Command string' schrijven:
^C^C_-INSERT;"MijnBlock1=c:/MijnBlocks/MijnBlock1.dwg"
of bijv.:
^C^C_-INSERT;"MijnBlock1=c:/MijnBlocks/MijnBlock1.dwg";\1;1;0;
Maar dat neemt wel veel voordeel weg.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

martijn

Hoi Hofcad,

Bedankt voor je reactie, ik denk alleen niet dat ik hier veel mee kan aangezien alles in een verzameltekening staat. Ik denkt dat het script dan iets uitgebreider gaat worden. En of dit dan nog lekker werkt weet ik niet.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is iets dat wanneer ik een block insert en hij komt al voor in de tekening dat deze automatisch geredefined wordt. Zonder dat dit een extra handeling is, want dan kan het perongeluk vergeten worden.