yoin

TTB

Ik gebruik onderstaande macro veelvuldig.
Na het plaatsen van de donut wordt het commando line gestart.
Ik moet echter nu zelf de donut selecteren om de lijn vanuit dit center te starten.
Is het mogelijk om deze lijn automatisch vanuit het center van de donut te laten starten of kan dit uitsluitend d.m.v. een LISP-routine?
Indien het met de macro niet mogelijk is, is er iemand bereid de lisp-routine voor mij te schrijven?

^c^c_layer;thaw;posnummer;;;m;posnummer;c;40;;;_donut;0.5;15;\;l;cen;\end;\;

Bij voorbaat dank.
Peter

H@rm

Citaat van: TTB op wo 27 10 2010, 11:24:10
Ik gebruik onderstaande macro veelvuldig.
Na het plaatsen van de donut wordt het commando line gestart.
Ik moet echter nu zelf de donut selecteren om de lijn vanuit dit center te starten.
Is het mogelijk om deze lijn automatisch vanuit het center van de donut te laten starten of kan dit uitsluitend d.m.v. een LISP-routine?
Indien het met de macro niet mogelijk is, is er iemand bereid de lisp-routine voor mij te schrijven?

^c^c_layer;thaw;posnummer;;;m;posnummer;c;40;;;_donut;0.5;15;\;l;cen;\end;\;

Bij voorbaat dank.
Peter

Peter,

even een heel andere weg inslaan voor jouw vraag. Ik krijg de indruk dat het bedoeld is om iets aan te wijzen en (later) daar een tekst bij te plaatsen.

mijn eerste voorstel is om het met een leader te gaan doen. Dan blijft alles bij elkaar.

aals dat op bezwaren stuit kun je de donut + lijn ook vervangen door een Pline met een bolletje. Dan blijft dat tenminste 1 geheel(+ een losse tekst)

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

roy_043

Ik ben het helemaal met H@rm eens.
Maar deze macro werkt (althans in Bricscad):
^c^c_-layer;thaw;posnummer;make;posnummer;color;40;;;_donut;0.5;15;\;_line;non;(getvar "lastpoint");end;\;

sschevers

-layer;s;posnummers;;donut;0;1;\;ortho;0;line;@;\'ortho;1;\;circle;@;4.5;trim;l;;@;;text;m;@;0;\;;;change;@;;p;c;1;;\;;;change;@;;p;c;1;;

Deze werkt ook en plaatst ook nog een cirkel om je posnummer

stephan

TTB

@Harm,

Ik werk reeds 22 jaar op deze manier. Zet de diverse posnummers bij de tekening en breng vervolgens de aanhaallijnen aan (zie bijgaande screenshot). Indien er een eenvoudiger, makkelijker methode bestaat hou ik me aanbevolen voor suggesties.

@Roy,

Jouw macro doet precies wat (door mij) gewenst is, PERFECT !!

@Sschevers,

Macro werkt blijkbaar niet zoals het behoort in Bricscad. Ik zal hier zelf ook nog eens mee aan het "sleutelen" gaan.

Allen erg bedankt voor jullie inbreng.

Groeten.
Peter

roy_043

@ sschevers: Juist! Ik had inderdaad ook @ moeten gebruiken in plaats van (getvar "lastpoint"). Mooie macro!

@ TBB: deze aangepaste versie van de macro van sschevers werkt wel op BC:
-layer;s;posnummers;;donut;0;1;\;ortho;0;line;@;\'ortho;1;\;circle;@;4.5;trim;last;;@;;-text;middle;@;3.5;0;\;;;chprop;last;;color;1;;
Blijkbaar gebruikt sschevers een text style met een vaste hoogte en bovendien moet -text i.p.v.text worden gebruikt in BC.

FastFiber