yoin

marcelmaas

Hi,

Weet iemand of het mogelijk is en hoe, om met een field bepaalde attribuut waarden op te vragen?

Groeten Marcel..

EddyBeerke

Welke waarden wil je opvragen?
En wil je ze alleen weergeven of nog meer?
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

marcelmaas

We hebben verschillende waarden die we alleen willen weergeven op de tekening.

HofCAD

Citaat van: marcelmaas op vr 08 10 2010, 10:43:32
Hi,

Weet iemand of het mogelijk is en hoe, om met een field bepaalde attribuut waarden op te vragen?

Groeten Marcel..
Beste Marcel,

Als ik het goed begrijp dan wil je bijv. de attribuurwaarden via een field in een tabel plaatsen.
Dat kan als je in de FIELD dialoogbox kiest bij 'Field category' voor 'Object'
en dan bij 'Óbject type' de 'Block Reference' selecteert en dan bij 'Property'
de desbetreffende tagnaam van het attribuut selecteert.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

marcelmaas

Okay ik denk dat ik het probleem zie.

Ik had dit namelijk al geprobeerd, maar het is een genest block.

Ook is het misschien een probleem dat we een template hebben waarin we steeds een ander block willen inserten, en dan automatisch daarvan de 6 attribuut waarden willen weergeven in de template tekening.

Zal niet zomaar kunnen denk ik.

groeten Marcel..

bart

Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

marcelmaas

Bart,

Als het zo makkelijk was had ik dat al wel gedaan natuurlijk.. :wink:

Nee het is een block wat in wij in een andere tekening heel veel malen gebruiken, dus daar kunnen we dan die informatie er niet bij hebben.
Al zouden we natuurlijk wel die fields in een aparte laag zetten die we dan uitzetten in die tekening, maar daarvan zou de tekening wellicht weer een heel stuk zwaarder worden, aangezien we die blocken soms wel 700 keer of meer in de tekening hebben staan.

Dus misschien dat het op een andere manier nog kan..?

H@rm

Citaat van: marcelmaas op vr 08 10 2010, 15:49:14
Bart,

Dus misschien dat het op een andere manier nog kan..?

Is het gebruik van data extraction ook een oplossing. Daarmee kun je een tabel in je tekening plaatsen en indien gewenst ook nog exporteren naar excel.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

marcelmaas

Dat ken ik, maar is te ingewikkeld voor dit wat wij willen bereiken.
Dat komt mede omdat hier de andere tekenaars niet zoveel kennis hebben om het op die manier te doen.
We willen daarom zo veel mogelijk automatiseren.

roy_043

bart

Marchel,
Bij elke oplossing komt er  een extra probleem naar voren mieschien is het handiger als je eerst eens wat uitgebreider de stuctuur van je tekening probeerd uit te leggen

bijvoorbeeld waarom je een block dat je in de ene tekening 700 keer gebruikt
in de andere tekening ook wilt gebruiken
met het zelfde gemaak maak je een extra blockje voor dat doel en je frutseld wat in de naam om de zaak duidelijk te houden bijvoorbeeld door fields achter de naam toe te voegen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

marcelmaas

@Roy_043

Die sumtable is inderdaad een goed idee, had ik zelf nog niet aan gedacht.
Ik zal eens kijken hoe ik dat het beste kan gaan doen. Thanks..

@Bart

Wij maken in de tekening waarin we normaal dagelijks werken een aantal blocken aan, en hebben daarna van ieder aangemaakt block een paneel tekening nodig voor productie.
In die paneel tekening komt dus het block (een koel/warmte register), maar dan met bemating en de atttribuut gegevens die we in de tekening ook gebruiken om diverse dingen op te tellen.
Daarnaast nog wat paneel zettingen.
Het gaat hier dus om stalen/alluminium plafondplaten met daarop een koel/warmte register om het plafond te koelen/verwarmen.

Dus wat het ideale beeld zou zijn, is dat we een template hebben waarin we dan dat block inserten en dat dan daarbij automatisch de bemating zou komen te staan, en de attribuut gegevens uit het geneste block.

Pfff wel wat onduidelijk waarschijnlijk als je niet precies weet waar ik het over heb.
Dus zal ik er een snel opzetje bijdoen van een paneel tekening waar alles op staat wat voor ons belangrijk is.

De dynamische blocken van de paneel zettingen zijn ook nog niet helemaal handig, ik zou zo niet weten hoe we dat anders/beter kunnen doen, die kleine ronde blokjes hebben verschillende visibility states waarin we kunnen kiezen zoals je ziet uit verschillende zettingen van de plafond plaat, wat we daar per project moeten kunnen veranderen is de waarde/tekst van de bemating, dus het blok blijft puur visueel, alleen de bemating zou je makkelijk moeten kunnen aanpassen.
Of misschien vanuit een soort van lookup ofzo.

Dus dit zou een template moeten worden waarin we het blauwe kunststof matje (koel/warmte register) steeds inserten met een andere afmeting/lengte waarbij dan vrij makkelijk de bemating aan te passen is of zich zelfs misschien automatisch aanpast.

Allemaal wel heel veel wensen, maar je moet ergens beginnen toch..