yoin

markyboy

hoi ik werk nog niet zo lang met auto cad maar mijn probleem is:

ik heb een platte grond getekend en daarin stoelen geplaatst maar die stoelen zijn al getekende symbolen

ik heb de stoelen onder een tafel gezet die ik heb getekend maar als ik trim wil gebruiken om echt laten lijken dat ze ook echt onder een tafel staan werkt het niet het progamma ziet de stoel als 1 lijn dus ik dacht dan gebruik ik explode en mischien werkt het dan maar dat werkt dus ook al niet

iemand mischien een idee ????

alvast bedankt

hulpje

Dag MarkBoy,

Kunnen 2 mogelijke dingen zijn.

1: Het is een block in een block, dus moet je 2x de stoel exploderen. (Of je block is beschermd tegen exploderen.... dat is ook op te lossen, maar dan hebben we meer gegevens nodig --> zie P.s.)
2: De Stoel heeft een andere z-waarde dan de tafel. Vraag met een LIST de z-waarde op van de tafel en de stoel en zorg dat deze gelijk wordt.

P.s. wil je even melden welke AutoCAD versie je gebruikt en indien mogelijk, kun je deze tekening publiceren op het forum, dan kunnen we er even naar kijken.

Mvg,

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

markyboy

ok dankje maar ik denk dat het door de z waarde komt want die is niet hetzelfde  

maar hoe kan ik dan mijn tekening hier uploaden want ik weet ook niet hoe ik de z waarde gelijk krijg  :roll:

markyboy

ik ben nu btw klaar met werken dus ik zal hier van de week nog op terug komen het heeft ook geen haast

laterrr

Slaters

Je zou het commando xclip kunnen gebruiken, daarmee kun je bij blocks en xrefs "weggummen" die je niet zichtbaar wilt maken. Zodoende hou je wel het block, zodat eventuele wijzigingen mee worden genomen.