FastFiber

Gezocht Lisproutine eedconvrt.lsp t.b.v. Kadastergegevens

Gestart door V-man, di 20 07 2010, 12:33:49

Vorige topic - Volgende topic

V-man

Hallo,
voor een collega van me ben ik op zoek naar de lisp eedconvrt.lsp.
Dit is een routine waarmee gegevens uit kadastrale kaarten van het Kadaster kunnen worden gelezen.
echter beschikken wij niet over AutoCAD Maps maar hebben wij slecht de standaard versie van AutoCAD (2008).

Kan iemand mij vertellen of het ook mogelijk is in AutoCAD 2008 is om die data te printen ?

Alvast bedankt,
Hein

roy_043

Als het inderdaad om Extended Entity Data gaat dan moet dat mogelijk zijn. Maar... afhankelijk van de formattering van de informatie en het aantal en het type elementen met EED kan het een moeilijke opgave zijn om de informatie correct uit te lezen. Je ontkomt denk ik niet aan het zelf schrijven van een (redelijk complexe) lisp-routine.

Voorbeeld van EED:
EED wordt ook door acad gebruikt. Maak een associatieve hatch aan en kopieer deze code naar de commando regel en selecteer de hatch:
(entget (car (entsel)) '("acad"))
Resultaat (verkort weergegeven):
((-1 . <Entity name: ????????>) (0 . "HATCH") ... (-3 ("ACAD" (1010 0.0 0.0 0.0))))
-3 markeert het begin van de EED.

V-man

Ik zie het al dat word lastig, we zijn nog niet echt thuis in het maken van lisproutines...

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen...

sschevers

Hein,

Ik beschik wel over Autocad Map. De lsp en de dcl zitten in de zip maar ik betwijfel of deze gaat werken onder standaard autocad omdat er Map functionaliteit word gebruikt.

stephan

bart

@v-man,

heb je ook een voorbeeld tekening om e.a. te testen
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

yoin