yoin

CadJim

Hallo allemaal,

ik werk voor een bedrijf dat tamelijk groote 3d modellen tekent in autocad. Nu worden onze dwg files snel groot. En omdat we van plan zijn een bibliotheek te maken willen we toch alles zo klein mogelijk houden. Waar moeten we nu op letten bij het maken van de bilbliotheek die bestaat uit 3D onderdelen? (we laten al zoveel mogelijk rondeningen weg om voorlopig groote bestanden te vermijden.)

Nu heb ik ook al gemerkt dat als we dwg's van andere bedrijven krijgen die zeer klein zijn van file groote en toch een redelijk groot 3d model bevatten. Naar mijn vermoeden worden deze in andere programma's getekend dit zou misschien wel een alternatief zijn voor onze bibliotheek alleen de vraag is over welke programma's spreken we dan?

Reimer

Wanneer je met 3D solids werkt dan wordt elke bewerking aan een solid bewaard in de history van het object. Met het commando BREP kun je deze geschiedenis wissen. Deze geschiedenis kan wel handig zijn voor het bewerken van het object, anderzijds zorgt het voor grote dwg's.

Het kan ook schelen wanneer je met faces werkt i.p.v. solids.

Reimer.

CadJim

Citaat van: Reimer op ma 05 07 2010, 22:35:51
Wanneer je met 3D solids werkt dan wordt elke bewerking aan een solid bewaard in de history van het object. Met het commando BREP kun je deze geschiedenis wissen. Deze geschiedenis kan wel handig zijn voor het bewerken van het object, anderzijds zorgt het voor grote dwg's.

Het kan ook schelen wanneer je met faces werkt i.p.v. solids.

Reimer.

bedankt reimer, dit commando was mij al bekend.

faces hebben we ook al aan gedacht maar dit neemt iets te veel tijd in beslag om achteraf te bewerken.