FastFiber

Dynamic Block, stretchen naar links en rechts met slechts 1 grip

Gestart door MRdesign, wo 20 10 2010, 15:31:22

Vorige topic - Volgende topic

MRdesign

Goedemiddag,

Ik heb een probleem (goh).

Ik ben bezig een block te maken van een funderingsstrook. Heel simpel een polyline rechthoek met arcering er in.
Mijn insertpoint van de block ligt in het midden van de bovenste horizontale lijn van de gesloten polyline.

Wat ik graag zou willen is dat ik met 1 grip het block in de breedte kan stretchen zowel links als rechts van het insertionpoint.

Dus, als het block standaard 400mm breed is (200mm links van het insertionpoint en 200mm rechts) en ik wil het block stretchen naar 600mm dan moet zowel links als rechts van het insertionpoint er 100mm bijkomen ipv 200mm naar rechts of links.

Bedankt voor de reacties alvast!

H@rm

Citaat van: MRdesign op wo 20 10 2010, 15:31:22
Goedemiddag,

Ik heb een probleem (goh).

Ik ben bezig een block te maken van een funderingsstrook. Heel simpel een polyline rechthoek met arcering er in.
Mijn insertpoint van de block ligt in het midden van de bovenste horizontale lijn van de gesloten polyline.

Wat ik graag zou willen is dat ik met 1 grip het block in de breedte kan stretchen zowel links als rechts van het insertionpoint.

Dus, als het block standaard 400mm breed is (200mm links van het insertionpoint en 200mm rechts) en ik wil het block stretchen naar 600mm dan moet zowel links als rechts van het insertionpoint er 100mm bijkomen ipv 200mm naar rechts of links.

Bedankt voor de reacties alvast!

Bij de properties van het de strech parameter > optie Misc > Base location >  Midpoint.

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

MRdesign

bedankt!
Je oplossing werkt!

Nu het volgende probleem.... in het block heb ik het midden een donut getekend wat een wapeningstaaf voor moet stellen. Deze moet ook naar links en rechts ge ARRAYed worden. Als ik aan mijn Linear Stretch een array functie geef dan ARRAYed de wapeningstaaf alleen naar rechts en buiten het blok en verplaatst zich uit het midden.

Enig idee hoe dit opgelost kan worden?

Reimer

Ik had nog niet eerder gewerkt met Midpoint als basispunt. Dit werkt inderdaad voor de stretch actie. Helaas krijg ik het daarmee niet voor elkaar voor de array actie. Om te beginnen zou ik de wapeningsstaaf in het midden dubbel tekenen. Je kunt dan de ene naar rechts vermeerderen en de andere naar links.
Ik heb een voorbeeldje toegevoegd waarin het wel lukt, maar dan met één parameter vanaf het midden naar rechts en één naar links. De tweede wordt door de eerste gestretched in tegengestelde richting (bij de properties van de stretch action kun je bij Distance mutiplier -1 opgeven). Beide parameters krijgen een eigen array actie.

Reimer

yoin