yoin

marcelmaas

Hi allemaal,

Ik zou graag op onze toolpalette een stukje tekst plaatsen die wij vaak gebruiken, maar als ik die tekst vanaf mijn palette dan weer ergens in mijn tekening wil plaatsen dan vraagt hij specifiy first corner, dus wordt de tekst niet vastgehouden op de toolpalette.
Misschien doe ik iets fout, maar weet iemand hoe je tekst op je toolpalette zet zodat je het altijd kunt gebruiken als je het nodig hebt?

groeten Marcel..

HofCAD

Citaat van: marcelmaas op do 10 06 2010, 13:27:51
Hi allemaal,

Ik zou graag op onze toolpalette een stukje tekst plaatsen die wij vaak gebruiken, maar als ik die tekst vanaf mijn palette dan weer ergens in mijn tekening wil plaatsen dan vraagt hij specifiy first corner, dus wordt de tekst niet vastgehouden op de toolpalette.
Misschien doe ik iets fout, maar weet iemand hoe je tekst op je toolpalette zet zodat je het altijd kunt gebruiken als je het nodig hebt?

groeten Marcel..
Beste Marcel,

Als je macro verandert naar ^C^C_TEXT;\5;0;hallo;
krijg je bij een tekststijl met variabele hoogte het woord 'hallo'
met een hoogte van 5.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI.
ACADcadabra

jo-king

een alternatieve methode is je tekst in een block zetten, deze block in je tool-palette plaatsen, en in je toolpalette-properties deze block laten exploderen bij inserteren:)

zo kan je ook meerdere elementen tegelijk laten importeren :)

(zo heb ik een field (area) gekoppelt aan een hatch, zodat je gemakkelijk oppervlaktes kan meten :)

Jo.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

marcelmaas

Dat zijn 2 antwoorden waar ik zeker iets mee kan.

Ik denk dan altijd gelijk weer, ........ waarom ben ik daar zelf niet opgekomen..!!!

In ieder geval bedankt voor de hulp.. ;-)

groeten Marcel..

yoin