FastFiber

Fout in Autocad 2010 & 2011 met refedit

Gestart door RobenAd, di 27 04 2010, 11:52:19

Vorige topic - Volgende topic

RobenAd

Wanneer wij een BLOCK aanpassen met het commando REFEDIT dan kunnen wij niet zien welk block we aan het aanpassen zijn. In Autocad 2007 was dit te zien in de REFEDIT toolbar. Deze toolbar is wel beschikbaar in Autocad 2011 echter werkt de REFERENCE BLOCK NAME CONTROL niet meer.

We hebben hierover contact gehad met onze Autocad leverancier en deze wees ons erop dat dit probleem zich in Autocad 2010 ook al voor deed.

Kan iemand ons misschien helpen met dit (voor ons grote) probleem. Of weet iemand waar je nog meer zichtbaar kan krijgen wel block je aan het refediten bent?

roy_043

Reimer

Ik werk met 2010 en kan tijdens het bewerken met REFEDIT gewoon in de toolbar zien welk block ik bewerk. (in bijgaand voorbeeld is dat het block circeltje)

Reimer

RobenAd

Beste Reimer,

Hierbij ons cirkeltje waarbij het NIET werkt. Zie bijgevoegd voorbeel, waarin het refedit commando nog open staat (edit reference is groen, waarbij het actief is).

Ook onze toeleverancier heeft dit probleem in zijn versie van Autocad 2010. Wij hebben Autocad 2011.
Heb je enige suggesties voor wat het kan zijn? Wij hebben geen instellingen veranderd m.b.t. refedit.

Ad en Rob

@roy_043: het commando XFADECTL heeft betrekking tot het vervagen van niet actieve lagen in refedit. Dit staat los van ons probleem.

Reimer

Het lijkt me niet dat dit aan een instelling ligt. Ik weet niet of dit bij mij in acad2010 misschien wel goed werkt i.v.m. de geinstalleerde service packs. Helaas kan ik je niet verder helpen.

Reimer

RobenAd

Wij zijn er nu achter dat wanneer we de workspace op ''AutoCAD classic'' zetten de toolbar van refedit wel werkt. Bij alle overige worspaces: 2D drafting and Annotation, 3D modeling en 3D basics, dus waarbij de ribbon actief is, werk de refedit toolbar NIET. Er lijkt dus iets fout te gaan als we met zowel de ribbon als de toolbar refedit werken.

Zou dit misschien een bug kunnen zijn? Of is er iemand die dit probleem op kan lossen?

Alvast bedankt!

@Reimer: Zou jij misschien kunnen kijken of jouw workspace op AutoCAD Classic staat?

Reimer

Ik werk met een eigen workspace, deze is echter wel gebaseerd op de autoCAD classic workspace.
Wanneer ik bij mij kies voor 3D Modeling dan verschijnt inderdaad de ribbon. De refedit toolbar geeft wel gewoon de naam van mijn block weer.

Reimer

RobenAd

Conclusie:
Voor ons is het probleem duidelijk. Wanneer we de ribbon afsluiten met het commande ribbonclose dan werkt de reference block name control wel en wanneer de ribbon aan hebben staan niet. Dit is naar onze mening een bug in AutoCAD 2011. We zullen Autodesk hiervan op de hoogte stellen.

Bedankt voor jullie medewerking.

Ad en Rob

FastFiber