yoin

julien

Ik heb enkele eigen commando's in gebruik met een eigen gemaakt knopje.
Dit werkt allemaal goed, alleen is de achtergrond niet mooi.

In Solid Edge moet ik een bepaalde kleur gebruiken die dan door het programma als transparant gerenderd wordt.
In AutoCAD probeer ik dit ook, maar het wil niet lukken.

Hoe kan ik mooie knopjes maken in autocad?  :|

jo-king

Julien,

als ik me niet vergis maakt Autocad enkel gebruik van BMP bestanden. Deze hebben geen alpha kanaal, en kunnen dus niet transparant gemaakt worden.

misschien moet je eens testen met een GIF of PNG als "image" voor je knopje.. maar ik denk niet dat acad dit aankan.

Jo.
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

roy_043

Probeer dit: Geef de BMP als achtergrondkleur: RGB 192,192,192.
Volgens mij wordt deze kleur door AC vervangen door de actuele achtergrondkleur voor de knoppen. Dit werkt niet zoals een alpha kanaal en je blijft dus wel een probleem houden met anti-aliasing.

julien

Citaat van: roy_043 op do 08 04 2010, 11:45:36
Probeer dit: Geef de BMP als achtergrondkleur: RGB 192,192,192.
Volgens mij wordt deze kleur door AC vervangen door de actuele achtergrondkleur voor de knoppen. Dit werkt niet zoals een alpha kanaal en je blijft dus wel een probleem houden met anti-aliasing.
Dit is wat ik zocht, maar in versie 2011 geeft dit in de QAT gewoon grijs, dus niet het gewenste resultaat.
Toch bedankt om mee te denken.

sschevers

Je kunt in acad ook buttons aanmaken en opslaan als bmp (tenminste onder acad 2007 is dat het geval). Doe dit een keer en dan kun je die bmp gebruiken als een template voor je overige buttons.

greetz stephan

julien

Dit is het antwoord dat ik van autodesk kreeg:

Hello,

First of all thank you for sending Feedback to the AutoCAD team.  Can you tell us more about how you want to create your custom buttons.  Are you creating toolbars, or Ribbon buttons?   For many years you have been able to create custom buttons with transparent backgrounds.  You have to use color 192, 192, 192.   Also the images should be 16 X 16 or 32 X 32.  If you create them in a photo editor like Photoshop, you don't want to go over 96dpi.   

Also note that custom images are stored in the CUIx file starting in AutoCAD 2010, so if you need to make changes to the file, you need to remember to make sure it's updated in the CUIx file. 

Hopefully this helps answer your question.

Thanks again for sending Feedback to the AutoCAD team.

FastFiber