FastFiber

Plotten 52plannen op snelle manier

Gestart door thomasMidd, wo 17 03 2010, 09:55:20

Vorige topic - Volgende topic

thomasMidd

Hey allemaal,

Ik heb een vraagje ivm afdrukken van mijn plannen.
Hier op't werk zit ik momenteel aan een hoogbouw te werken.
Dit gebouw telt 13-tal verdiepen. Per verdiep hebben we een apart werkplan en dmv X-ref's hebben we evenveel Lay-outplannen, die we telkens gebruiken om af te drukken en zo te verdelen,  met telkens een 'save as' te doen zodat het overzichtelijk blijft aan welke index we zitten.
Nu hebben we van deze grondplannen ook vloer-, plafond-, en brandcompartimenteringsplannen.
Dit komt neer op 4x13 = 52 plannen die soms op één dag afgedrukt moeten worden. Ook hiervan moeten telkens pdf's gemaakt worden.

Als ik telkens deze plannen moet openen, allen apart afdrukken en vervolgens pdf's maken, en niet te vergeten nog te binden ook, ben ik ruim een halve dag bezig.

Weet iemand hoe ik dit alles in een snellere handeling kan doen, bv door al mijn plannen te selecteren, en ze in één keer te laten plotten, te binden en pdf's van te maken?
Dat dit alles niet in een handeling kan snap ik maasr al te goed, maar een moet toch een snellere manier zijn dan alles apart te openen?

alvast bedankt :vreegoe:

Thomas

Manu

Maak een nieuwe sheetset aan, en bundel al je af te drukken tekeningen hierin..
Je kan de sheetset laten afdrukken naar je plotter of bv naar een PDF-printer..

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

sschevers

hulpje

Dag Thomas,

Ik zou inderdaad eens even in de SheetSet Manager van AutoCAD duiken!
Daarnaast is er nog een optie die PUBLISH heet, hier kan je ook een aantal zaken regelen voor het publiceren van meerdere tekeningen.

Even Off topic: Er is een software pakket van AutoDESK, AutoCAD Architecture, dat uitermate goed geschikt is voor dit soort teken klussen.
http://www.autodesk.nl/adsk/servlet/index?siteID=431528&id=12516537
Basis is een Project navigator, oftewel een uitgebreide Sheetset manager.

Succes!

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

FastFiber