FastFiber

tekenen lijn mislukt (opgelost)

Gestart door rudi d., vr 11 12 2009, 13:37:38

Vorige topic - Volgende topic

rudi d.

heb hier iets raar:
-ik teken een lijn
-ik wil nog een lijn tekenen die vertrekt bv van het middelpunt van de eerste
-deze lijn ligt in dezelfde richting dan de eerste
-melding "Zero length line created at (2046.1522, 587.6537, 0.0000)"
-wat doe ik nu verkeerd of welke instelling moet ik aanpassen?

Reimer

Ik gok dat het 2e punt van de 2e lijn ook naar het middelpunt van de 1e lijn snapt. Ligt het 2e punt van lijn 2 ook OP lijn 1, en dan dichter bij het midden dan bij het einde van lijn 1? Als dit zo is dan kun je dit voorkomen door vóór het aanklikken van punt 2 de objectsnap uit te zetten (F2).

Reimer.

rudi d.

2° punt ligt inderderdaad OP de 1° lijn. Heb snap eens uitgezet, zelfde resultaat.
Ook vanuit het eindpunt vertrekken lukt niet. Ga ik dan naar de andere kant waar geen lijn meer is lukt het me wel om een lijn te tekenen.

roy_043

SNAP is iets anders dan OSNAP (waar Reimer op doelt).

rudi d.

Citaat van: Reimer op vr 11 12 2009, 13:52:26
Ik gok dat het 2e punt van de 2e lijn ook naar het middelpunt van de 1e lijn snapt. Ligt het 2e punt van lijn 2 ook OP lijn 1, en dan dichter bij het midden dan bij het einde van lijn 1? Als dit zo is dan kun je dit voorkomen door vóór het aanklikken van punt 2 de objectsnap uit te zetten (F2).

Reimer.

lukt idd om voor het 2° punt aan te klikken dit kan uitschakelen door F2. Vind het wel raar, vroeger moest ik die handeling nooit doen.

roy_043

Citaat van: rudi d. op za 12 12 2009, 13:34:27vroeger moest ik die handeling nooit doen.
Kan het zijn dat je vroeger NEAR als "running osnap" aan had staan (dat moet overigens afgeraden worden)? Als dat zo is hoef je de OSNAP namelijk niet uit te schakelen.

rudi d.

Near had ik nooit aangevinkt.
Op deze manier is het niet plezierig tekenen, telkens na aanklikken 1° punt de "snap to none" aanklikken om 2° punt te kunnen plaatsen.
Probleem is dat ik van een verse installatie moet vertrekken, in de 2008LT heb ik niet de optie om mijn instellingen over te zetten naar een andere pc. En dan duurt het een tijd alvorens alles terug zoals vroeger staat.

rudi d.

Gevonden:

bij tools-options-user preferences-priority for coordinate data entry stond "running object snap" aangevinkt.
Heb dit veranderd naar "keyboard entry except scripts" en hierdoor is probleem van de baan.
Bedankt voor het mee zoeken!

Rudi

roy_043

Citaat van: rudi d. op za 12 12 2009, 15:15:29"keyboard entry except scripts"
Dit betekent dat je telkens voor het aanklikken van het 1e punt "snap to end" moet opgeven... In de praktijk levert een tactische instelling van de running osnap bijna altijd tijdwinst op. Maar het is eerst wel even wennen.

yoin