FastFiber

32bit vs 64bit autocad

Gestart door jo-king, ma 14 12 2009, 16:42:24

Vorige topic - Volgende topic

jo-king

wat is het voordeel van een 64bit AutoCAD systeem?

het feit dat windows +3Gb geheugen kan herkennen is fijn, maar lijkt me overkill voor de 2D-CAD tekenaar?

zijn er andere voordelen?

CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

julien

Misschien dat een tekening met veel annotative dimensions dan eens een beetje vooruit gaat.  :mrgreen:

H@rm

Omdat je misschien andere programma's draait die wel 64 bit nodig hebben en dus +3GB. Voor mij geldt dat ik ook revit 2010 64bit draai. Op een windows 7 systeem met 8 GB. Als een zonnetje.
Je moet toch je hele systeem inrichten als of 32bit of 64 bit? Niet alleen 1 programma?

Michel
Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp

jo-king

Citaat van: H@rm op di 15 12 2009, 08:16:37
Omdat je misschien andere programma's draait die wel 64 bit nodig hebben en dus +3GB. Voor mij geldt dat ik ook revit 2010 64bit draai. Op een windows 7 systeem met 8 GB. Als een zonnetje.
Je moet toch je hele systeem inrichten als of 32bit of 64 bit? Niet alleen 1 programma?

Michel

als 2D-cad tekenaar werken wij 8uur/dag met autocad (2d)
dus dit is het belangrijkste programma dat perfect vlot moet werken... maar 64bit lijkt me dus overkill?
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

julien

Nu misschien, maar om de hoeveel tijd vervang je je PC?

jo-king

Citaat van: julien op di 15 12 2009, 22:15:54
Nu misschien, maar om de hoeveel tijd vervang je je PC?

idd Julien,
maar ik moet iets "concreet" kunnen voorleggen aan mijn werkgever.
als't aan mij lag was het elk jaar een nieuwe  + den beste :)
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller

julien

Dan zal hij graag horen dat je nu een PC gaat kopen die over 4 jaar nog mee gaat kunnen, nee?  :mrgreen:
Een latje geheugen bij steken is een kleine kost in vergelijking met een nieuwe PC kopen, als je je nu al voorbereidt op die mogelijke stap kan dat toch alleen maar goed zijn voor de beurs?