FastFiber

titelkader

Gestart door milje, di 10 11 2009, 13:46:19

Vorige topic - Volgende topic

milje

Beste autocadliefhebbers

Ik teken al jaren met autocad LT, maar heb nog nooit een titelkader gemaakt met attributen. Met hulp van les 2 en even surfen op het forum heb ik een titelkader gemaakt met de nodige attributen, logo, vaste tekst ed. ingevoegd.
Nu heb ik enkele vragen:
1 - hoe zorg je ervoor dat de tekst van een attribuut automatisch gecentreerd wordt in het titelkader?
2 - met -addedit heb ik al de teksthoogtes van attributen kunnen aanpassen waar nodig. Maar hoe zorg ik ervoor dat de tekst 'vet' wordt?

Noot: momenteel teken ik nog met autocad LT 2007. Kan de titelkader (block) doormailen indien nodig...

veebee

tekst centreren kun je doen met het commando tjust of via properties scherm bij de optie "justify".
daar kun je dan kiezen uit verschillende opties zoals center, middle center enz.
vet gedrukt kun je met de kleuren van je plotinstellingen regelen bijvoorbeeld blue of cyan.

mrbeegee

Je kan beter een tekststyle(STYLE) aanmaken die gebruik maakt van een standaard windows lettertype. Dan komt de tekst er ook bij andere pc's er ook goed uit, ongeacht de gebruikte peninstellingen.
bv. Arial= arial.ttf (met fontstyle= standaard)
Arial-B= Arial (met fontstyle= Vet/Bold)

FastFiber