FastFiber

Schakelen tussen layers

Gestart door HarrieD, vr 13 11 2009, 12:03:53

Vorige topic - Volgende topic

HarrieD

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om snel te "schakelen" tussen verschillende layers?
Voorbeeld: Ik teken leiding-gegevens in de ene layer, en de maatvoering hiervan in de andere layer. Hoe kan ik tussen de layer "leiding" en layer "maatvoering" snel schakelen zonder elke keer met een aantal muisklikken de layer te wisselen.

Groeten
Harrie

roy_043

HarrieD

Bedankt voor de tip, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel.
Ik bedoel eigenlijk met een toetscombinatie o.i.d. schakelen tussen 2 layers.
Bijvoorbeeld: Schakelen tussen 2 tekeningen kan met CTRL+TAB. Op zo'n manier wil ik ook schakelen tussen 2 layers.
Ik wil niet steeds het "layer" menu moeten uitrollen en schakelen naar de volgende layer. Met dit commando wordt het wel makkelijker alleen gaat het nog steeds niet echt snel vind ik.

roy_043

Er zijn verschillende oplossingen

1.
Maak 2 knoppen met deze macro's:
^C^C_.-layer;_make;leiding;;
^C^C_.-layer;_make;maatvoering;;

2.
Maak gebruik van de bijgevoegde lisp SwitchTwoLayers.lsp in combinatie met deze macro:
^C^C(SwitchTwoLayers "leiding" "maatvoering")
Om te zorgen dat de lisp automatisch wordt geladen moet je het bestand in het zoekpad van het cad-programma plaatsen en daarnaast moet je het bestand op nemen in de Startup Suite of de volgende regel toevoegen aan acaddoc.lsp:
(load "SwitchTwoLayers.lsp")

3.
Maar je kunt natuurlijk ook een toetsencombinatie koppelen aan LAYMCUR.

H@rm

Citaat van: HarrieD op vr 13 11 2009, 13:34:27
Bedankt voor de tip, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel.
Ik bedoel eigenlijk met een toetscombinatie o.i.d. schakelen tussen 2 layers.

Ik denk dat je het iets algemener zou moeten maken.
Maak een toetstkombinatie SWL (SWitch Layer)
Selecteer layer_1
Selecteer layer_2
(If (= curlay layer_1) (set curlay layer_2) (set curlay layer_1))

Iets in deze geest. Dan ben je niet gebonden aan de layer maatvoering en leiding.
(progameer technisch klopt het niet helemaal, maar ik zit nu wat krap in mijn tijd.)

Suc7

Michel

Toch nog tijd gehad om wat te knutselen.
SWL selecteerds de layers
swln geeft gelegenheid om nieuwe layers te selecteren.

Weekend!!

EDIT : 16-11-2009

De overeenkomst tussen het progje van Roy_43 en het progje van mij is dat je allebei swittch tussen twee layerers die je van te voren in stelt. Bij Roy_43 regel je dat in de macro, bij mij  regel je dat door de layer te selecteren m.b.v. aanprikken.
Dat had ik vrijdag in de haast niet helemaal goed gezien.

Michel

Acad 10 t/m 2015
Revit 2010 t/m 2015
autodidact lisp