FastFiber

Plot routine

Gestart door Remo, ma 01 11 2004, 01:41:32

Vorige topic - Volgende topic

Remo

Iemand hier toevallig al een plotroutine geschreven waarbij je via een dialoogboxje uit de in windows toegevoegde printers kan kiezen?.
hiermee bedoel ik dat zodra je in windows een printer toevoegd, je die zonder aanpassing van de VBA code in je programma gaat vinden.

Ben namelijk bezig een plotroutine te schrijven die automatisch ziet wat het formaat van de tekening is en ziet of een tekening portrait of landscape is en dan in principe zelf de printer die daar het meest geschikt voor is uitzoekt om te printen met de bij die printer behorende ctb file. alleen, Maar,  mits,  tenzij.. de tekenaar van te voren al beslist heeft om de tekening naar een andere printer te plotten, en die printer dan kan uitkiezen uit de printers die in windows beschikbaar zijn.

Anonymous

hoi remo,

je kan in autocad gebruik maken van pc3 bestanden. dit zijn plotconfiguraties.

als je een plotconfiguratie hebt aangemaakt kan je in vba
de opdracht THISDRAWING.PLOTTODEVICE gebruiken.
met deze opdracht kan je aangeven met welke plotconfig. de tekening geplot moet worden.

als dit nog niet ver genoeg gaat kan je ook voordat hij de plot gaat maken eerst in vba een plotconfig aanmaken die herkend welk formaat de tekening is en welke plotinstellingen hierbij horen.
dan moet je eerst een config aanmaken met

thisdrawing.PlotConfigurations.add

met deze opdracht maakt hij een nieuwe config aan. en kan je alles instellen wat je wilt.

groetjes skylar

Remo

Ja, nu doe ik het ook met de pc3 files, maar er is net een grote printernaamconversieslag in mijn bedrijf geweest, en toen kon ik 20 nieuwe pc3 files maken en de vba code aanpassen, daar heb ik voor de volgende keer geen zin in, dus probeer ik een plotroutine te bouwen die direct kijkt naar de geinstalleerde systemprinters....
eigenlijk zoek ik alleen nog een mogelijkheid om de windows printers te vinden.

FastFiber