yoin

Arno Verwegen

Hallo,

bestaat er een toetscombinatie om een viewport locked en unlocked te schakelen?

Arno
Arno Verwegen Tekeningen en Berekeningen
Werktuigbouwkundig ontwerp- en tekenburo

Reimer

Hoi Arno,

zelf gebruik ik de volgende lisproutine om alle viewports tegelijk LOCKED of UNLOCKED te maken:

; -vports -> lock -> all
(defun C:vl ()
  (command "-vports" "lock" "on" "all" "")
  (prompt "        Viewports zijn LOCKED")
  (princ)
)

; -vports -> unlock -> all
(defun C:vu ()
  (command "-vports" "lock" "off" "all" "")
  (prompt "        Viewports zijn UNlocked")
  (princ)
)

Je kunt deze opdrachten (VL en VU) in acad onder een button hangen en er dan een sneltoets bij aangeven.

Ook kun je alleen een button met sneltoets maken met de volgende opdrachtregel:

^C^C_-vports l on all   

Groeten Reimer

mrbeegee

Hoi Reimer,

Ik gebruik nu ook 2 knoppen om viewport te locken/unlocken.
2 vragen:
* In je programeerregels gebruik je een A met een dakje erop. Is dit een verminking van je originele tekst door mijn IE of is dit een speciale code?
Ik vermoed dat het [ENTER]'s zijn. Ik dacht dat je daar ook punt-comma's voor kunt gebruiken. bv
^C^C_-vports;l;off;all;;   en   ^C^C_-vports;l;on;all;;
* Ik vind het jammer dat het alleen de viewport(s) in je huidige layout veranderd. Kan je dit ook in 1 keer instellen voor alle viewports in de tekening? Dus ook de viewports in ander layouts?

gr, BeeGee

Reimer

Beste BeeGee,

de Â's in mijn vorige post zijn daar bij een verandering van deze site ooit per ongeluk bijgekomen. Het moeten spaties zijn.
Wanneer je een macro onder een button wilt gebruiken kun je inderdaad ; gebruiken als [enter]. Echter een [spatie] werkt ook als [enter].

Verder vind je in de volgende post een lisproutine die alle viewports locked en gelijk een kleur geeft (rood = locked, groen = unlocked). http://www.cadsite.be/smf/index.php?topic=3490.msg17845#msg17845

Reimer.

mrbeegee

Hoi Reimer,

Bedankt voor je antwoorden. Inderdaad die lisp in die andere post werkt nog mooier.
Kwestie opgelost. :vreegoe:

gr, BeeGee