yoin

lotte98

Hallo,

Vandaag start ik autocad ( 2009 ) gewoon op zoals altijd maar enkele dingen doen raar:

- Men tekeningen behouden wel hun layers (zichtbaar in algemene prop. window) maar de layer prop manager bovenaan de tekening blijft steeds op dezelfde layer staan, waar ik ook op klik.

- Dubbel click werkt niet meer.

- Eerst selecteren en dan de actie geven werkt niet meer, ik moet nu eerst de actie (bvb. copy, paste) aangeven en dan pas de nodige onderdelen selecteren.

Iemand enig idee???
Tanx
Charlotte

Reimer

Zo te horen is de variabele PICKFIRST op 0 komen te staan. Zet deze weer op 1 en de problemen met selecteren en dubbelklikken zijn waarschijnlijk opgelost.
Het probleem met de layers kan ik nog niet volgen. Misschien heeft dit ook met PICKFIRST te maken. Zo niet, dan zoeken we daarna weer verder.

Reimer.

Joop

Ik heb af een toe de zelfde problemen in sommige tekeningen met de layer manager.
Er "hangt" ergens iets binnen AutoCAD of er staat een variabele verkeerd in de tekening.
Ik maak dit weer "los" door een element via de propertys window van laag te veranderen.
Clumsy but workable.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

H

Citaat van: lotte98 op wo 22 07 2009, 09:47:22
Hallo,

Vandaag start ik autocad ( 2009 ) gewoon op zoals altijd maar enkele dingen doen raar:

- Men tekeningen behouden wel hun layers (zichtbaar in algemene prop. window) maar de layer prop manager bovenaan de tekening blijft steeds op dezelfde layer staan, waar ik ook op klik.

- Dubbel click werkt niet meer.

- Eerst selecteren en dan de actie geven werkt niet meer, ik moet nu eerst de actie (bvb. copy, paste) aangeven en dan pas de nodige onderdelen selecteren.

Iemand enig idee???
Tanx
Charlotte

Exact het zelfde probleem hier...
Hoe los ik dit op?

sorry al opgelost door te doen wat joop zij. Misschien even handig om te vermelden; je typt dus in "PICKFIRST" en drukt op enter, daarna voer je het getal 1 in en nog eens op enter.