yoin

Indo_Jim

Waarom veranderd het symbool met object ordering de volgorde van de object als je deze kopieert naar een andere
tekening??????

Voorbeeld: Verkeersbord
Stel je insert een block Verkeersbord uit biblotheek dir. met kleuren rood en wit in een tekening "1". (rood ligt boven op wit)
Je kopieert nu block d.m.v. kopie (ctrl+c) naar een andere tekening "2"(waar deze nog niet aanwezig is).
Nu krijg ik dat wit boven op rood komt te liggen in tekening"2".
Wanneer ik het blockje Verkeersbord uit biblotheek dir gewoon insert dan komt het in deze tekening"2" weer goed rood ligt weer boven wit  en ook de geen die ik reeds d.m.v. kopie had binnengehaald.

Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

Joop

Ik "denk" dat met control-c het principe geld "first in - first out".
Dit betekent dat Windows met terugschrijven de zken omkeerd.

Als het een nieuw block is:
AutoCAD daarentegen leest de drawing data van het block en plaatst ze in dezelfde orde als het origineel.

Als het een bestaand block is (dus zich reeds een keer in de tekening bevindt):
AutoCAD copieerd niet het block maar maakt een nieuwe entry in de "block table" aan en gebruiukt de reeds bestaande gegevensz om het block te tekenen.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Indo_Jim

Joop dat wil dus zeggen, dat je liever niet ctrl+c moet gebruiken bij blocken met object ordering.

Alleen als je gewone objecten (dus geen blocken) met object ordering via ctrl+c kopieert naar een andere tekening
blijft de volgorde wel goed.

Praat geen poep,

Joop

Ja maar dan heb je geen metadata (de afwijkende volgorde) aan de elementen meegegeven.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Indo_Jim

Citaat van: Joop op di 10 03 2009, 09:37:23
Ja maar dan heb je geen metadata (de afwijkende volgorde) aan de elementen meegegeven.

Heb de volgorde van elementen wel aangepast.(object ordering)

Voorbeeld :
optie1) eerst rode lijn getekend en daarna een witte lijn er overheel, toen de witte onder de rode gezet d.m.v. object ordering.
optie2)  toen een witte lijn met een rode lijn erover en toen de rode onder de witte gezet. d.m.v. object ordering.
optie3)  eerst een wiite lijn toen de rode lijn eroverheen getekend.

Nu d.m.v ctrl+c (met behulp van een window dus niet los geselecteerd waardoor evt. de volgorde wordt aangepast) de drie optie gekopieert en deze in een nieuwe
tekening gezet.
Alles blijft gewoon de volgorde behouden zoals in de eerste tekening waar ik ze van gekopieert heb.   
Praat geen poep,

Indo_Jim

Heeft /kent niemand dit probleem???
Praat geen poep,

Manu

Citaat van: Indo_Jim op di 17 03 2009, 12:10:42
Heeft /kent niemand dit probleem???

Jawel hoor, het 'probleem' is er al heel lang.. echter ligt het enkel aan de manier van copiëren... in feite is Copy/Paste niet geschikt om in AutoCad te gebruiken.. (zoals Joop al aangaf)..
Ter herrinering : er is zelfs ooit een patch van AutoDesk uitgebracht om het weer mogelijk te maken voor het gebruik van Copy/Paste tussen de verschillende versie's van AutoCad (bv 2000->2004).. wellicht op vraag van vele gebruikers.
In feite is het Designcenter hier beter voor geschikt..

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

FastFiber