yoin

bartehv

Ik zit met een probleem ik heb 60 blocks(met ieder een apparte tekst) in modelspace en die moet ik per layout(60x) te zien krijgen in een viewport.
Nu zoek ik hem nog handmatig maar dat kost nogal wat tijd.
Heeft iemand hier een oplossign voor.

in modelspace kan je gewoon find doen en dan zoom to, maar dat gaat niet in een viewport!!

Gr. bart

Manu

Citaat van: bartehv op do 22 01 2009, 12:43:04
Ik zit met een probleem ik heb 60 blocks(met ieder een apparte tekst) in modelspace en die moet ik per layout(60x) te zien krijgen in een viewport.
Nu zoek ik hem nog handmatig maar dat kost nogal wat tijd.
Heeft iemand hier een oplossign voor.

in modelspace kan je gewoon find doen en dan zoom to, maar dat gaat niet in een viewport!!

Gr. bart

In autoCad 2008 : maak de viewport actief (in je viewport gaan dubbelklikken) en gebruik 'zoom object'..
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

bartehv

nee dat werkt niet, ik moet echt op de tekst van het block zoomen.
en ik kan de blocks niet zien ze zijn te klein zeg maar.

Manu

Citaat van: bartehv op vr 23 01 2009, 13:45:06
nee dat werkt niet, ik moet echt op de tekst van het block zoomen.
en ik kan de blocks niet zien ze zijn te klein zeg maar.

Indien ( en enkel indien) de tekst van de block een attribute is dan zou je middels 'Find Attribute' de desbetreffende tekst kunnen laten localiseren door AutoCad.. Deze funtie zit niet in AutoCad staandaaard denk ik maar ik gebruik hem uit de add-onn van LLP-site.. Deze applicatie kun je je op deze site hier vinden http://www.cadsite.be/lisp/download/ ..onder de extraatjes..
Je geeft als zoeksleutel bv de TAG-inhoud van het attribute op en AutoCad zoekt in je tekening én zoomt daar dan naartoe..
Misschien is dit een oplossing voor jou?

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

bartehv

Werkt dit ook op 2008 ik heb alles geinstalleerd maar krijg "unknown command"

EDIT: ik heb het nu werkend heb de lisp geladen in autoCAD. klein vraagje wat is de zoom heigt bij 1/1

FastFiber