FastFiber

maataanduiding: diameter uitschrijven, echter vanaf aslijn aanduiden (opgelost)

Gestart door king nero, vr 09 01 2009, 18:57:15

Vorige topic - Volgende topic

king nero

Ik heb hier een wiel getekend waarvan ik de maten wil aanduiden door middel van de waarden van de respectieve diameters.

ik wil echter de bemating tekenen vanaf de aslijn (enkel de halve tekening bematen), dus ik duid in feite slechts de helft van de diameter aan.

Is er een manier om (de bemating te laten voorafgaan door het diameter-teken en) de waarden dan ook te verdubbelen, zodanig dat deze correct zijn?

HofCAD

Citaat van: king nero op vr 09 01 2009, 18:57:15
Ik heb hier een wiel getekend waarvan ik de maten wil aanduiden door middel van de waarden van de respectieve diameters.

ik wil echter de bemating tekenen vanaf de aslijn (enkel de halve tekening bematen), dus ik duid in feite slechts de helft van de diameter aan.

Is er een manier om (de bemating te laten voorafgaan door het diameter-teken en) de waarden dan ook te verdubbelen, zodanig dat deze correct zijn?

Beste King,

Ik bereik dit op een andere manier.
Stel je bemaat horizontaal van links naar rechts en je wil het linker deel wil laten vervallen,
waarbij je bij het commando DIMLINEAR de twee kwadrantpunten vangt.
Hierna start je het commando DIMOVERRIDE (DOV):
DIMOVERRIDE DIMSE1 1 DIMSD1 1 DIMPOST %%C<> Enter 'selecteer bematingen' Enter
of
DOV SE1 1 SD1 1 POST %%C<> Enter 'selecteer bematingen' Enter
Stel je bemaat horizontaal van links naar rechts en je wil het rechter deel wil laten vervallen,
waarbij je bij het commando DIMLINEAR de twee kwadrantpunten vangt.
DOV SE2 1 SD2 1 POST %%C<> Enter 'selecteer bematingen' Enter
Deze instelling kan men men natuurlijk ook met PROPERTIES instellen.

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI

PS Natuurlijk kun je deze instelling ook maken voordat je gaat bematen.
ACADcadabra

king nero

yoin