FastFiber

2 vluchtpunten ? (opgelost)

Gestart door DenLeo, wo 24 12 2008, 11:00:04

Vorige topic - Volgende topic

DenLeo

Hallo iedereen,

Voor een opdracht op school moetenen we 'Türm' in 'Insel Hümbroich' afprinten. Dit zowel met 2 als met 3 vluchtpunten. Hiervoor is het best een afprint te nemen van je eigen autoCAD tekening van deze Türm. Mijn probleem bestaat erin dat ik op geen enkele manier een beeld met 2 vluchtpunten lijk te verkrijgen.

't Probleem zit hem in het feit dat je maar kunt kiezen tss parallel of perspective ( rechtermuisknop ->zoom; rechtermuisknop -> perspective ) =>

als je parallel kiest heb je geen vluchtpunten
als je perspective kiest heb je 3 vluchtpunten
Geen manier dus om 2 vluchtpunten te verkrijgen. Hoe kan ik dit oplossen ?

Alleszins al bedankt om mij en waarschijnlijk nog een heel deel anderen te helpen.
mvg,

Lennert Nevejans

toto

Ik weet niet hoe het in AutoCAD zit maar als je tekent met potlood, pen & papier dan heb je twee vluchtpunten als je horizontaal kijkt

DenLeo

Citaat van: toto op do 25 12 2008, 23:00:23
Ik weet niet hoe het in AutoCAD zit maar als je tekent met potlood, pen & papier dan heb je twee vluchtpunten als je horizontaal kijkt
Eigenlijk is een zicht met 2 vluchtpunten een foutieve weergave, in realiteit heeft een object altijd 3 vluchtpunten.
Het is alleen wanneer een object kleiner is dan jezelf dat het '2vluchtspuntperspectief' geloofwaardig overkomt op je blad.

In autoCAD is het geen oplossing om vanuit een horizontaal zicht een beeld van je object met 2 vluchtpunten te proberen krijgen.

Toch bedankt voor het antwoord, geen andere suggesties ?

DenLeo

Ik heb het uiteindelijk na veel rondvragen aan de klasgenoten toch gevonden.
Om een view met 2 vluchtpunten te verkrijgen moet je in de command-bar 'vpoint' intypen,
vervolgens '-4,-3,0' of andere coördinaten waarbij z=o en dan verkrijg je een zicht met 2 vluchtpunten.
naargelang de coördinaten van x en y, liggen de vluchtpunten verder of dichter bij je object.

Bedankt aan iedereen die mee hielp zoeken.

yoin