yoin

Ludo

Hallo,

Ik wilde een stukje hatch aanbrengen, het is niet echt een groot stuk, het stuk is ook gesloten omdat er eerst ook een hatch ingezeten heeft. Ik heb op dit stuk wel eerst een oude hatch verwijderd, maar als de hatch weg is zou je toch altijd een nieuwe hatch kunnen gebruiken ?

Op de een of andere manier lukt het me in de tekening niet meer om dat stuk te hatchen, als ik een stuk aanklik met pick point. Dan geeft autocad aan:

Selecting everything visible...
Analyzing the selected data...

Waar kan dit aan liggen ??

Reimer

Wat is het probleem? Gaat acad niet verder na deze melding (vastlopen) of krijg je een melding als: Valid hatch boundary not found. In dit laatste geval kan acad geen gesloten vlak vinden.

Kun je niet een bestaande boundary selecteren? Dan is het in iedergeval duidelijk wat acad moet arceren.

Reimer.

Ludo

Hallo mensen,

Ik heb een heel aantal dingen geprobeerd, maar niets helpte.
Vandaag heb ik het nog eens geprobeerd, en nu heb ik de lijnen samengevoegd tot één polyline.
Ik heb het stuk gradient gegeven door select objects te selecteren, en daarna bring to front aan te zetten.

Ik heb het oudere bestand gebruikt, waar de oude hatch nog in de achtergrond zat, hier heb ik ( voor een gedeelte ) een nieuwe hatch overheen gezet. Nu werkt het gelukkig wel.

bedankt voor de gedane moeite.

( dit topic mag wat mij betreft ook verwijderd worden om de overzichtelijkheid van het forum te bevorderen )

Groet,

Ludo

DIJKHUIS

Citaat van: Ludo op ma 08 12 2008, 11:39:44

Waar kan dit aan liggen ??

Kan het zijn dat jou gesloten plyne niet geheel in beeld was?
Lopen er andere lijnen door het geselecteerde gebied?
Mijn voorkeur is om altijd select object te gebruiken i.p.v. pick point. Is veel beter assosiatief bij wijzigingen.

Michel.

yoin