FastFiber

foto's hyperlinken

Gestart door kolonelvonklink, di 25 11 2008, 20:31:54

Vorige topic - Volgende topic

kolonelvonklink

Hoi

Ik heb een groot grondplan van onze fabriek.
Nu zou ik graag een layer maken met daarop her en der datumtekstjes. Als ik dan op zo'n datumtekstje dubbelklik (of zoiets) dan moet er een nieuwe window opengaan waarop dan een foto te zien is van die bepaalde plaats, genomen op voorvermelde datum.

Hoe doe ik dit?

hulpje

Probeer het eens met het invoegen van een field
Bij fields heb je de mogelijkheid om iets te doen met hyperlinks.

Speur anders eens in de help van AutoCAD of het commando FIELD

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Joop

Type in HYPERLINK
Selecteer object (tekst)
In het venster kies je met browse de foto

Om de foto te zien druk op ctrl en click op de tekst.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

mrbeegee

Ik heb er onlangs een block voor gemaakt die je kan draaien naar gelang de fotorichting.
Voor het block zie http://www.cadsite.be/smf/index.php/topic,2792.msg14493.html#msg14493
In het block zit een attribuut en daar selecteer ik bij het Value-veld met de rechtermuisknop Insert Field... Vervolgens selecteer ik voor de field name een hyperlink. Bij text display vul ik het 3 cijferig fotonummer in (dus max 999) en bij de hyperlink de juiste verwijzing naar de foto op het netwerk.

In de tekening zie ik nu een fototoestel die de plaats en richting van de foto weergeeft en als je je muis boven de grijze tekst beweegt kan je de foto openen door -met Ctrl ingedrukt- te klikken.
AutoCad wordt (helaas) geminimaliseerd en de foto wordt (wederom helaas) in een IE-venster geopend.
Succes.

yoin