FastFiber

layerselection in blockeditor

Gestart door MRdesign, do 16 10 2008, 19:53:44

Vorige topic - Volgende topic

MRdesign

Heren en dames,

Ik zit met het volgende...
ik pas een block aan met de block-editor.
wanneer ik dus de block editor open dan gaat de huidige laag automatisch naar laag 0. Ontzettend vervelend, want meestal sta ik in de goede laag waar ik de veranderingen in het block wil doorvoeren. is er een commando om, wanneer ik de block-editor open, dat de laag dan de current laag blijft?

veebee

ik kan me herinneren van een aantal versies geleden, dat je de current layer kon saven.
deze kon je dan later (bijvoorbeeld na gebruik van je blockeditor) weer oproepen.
deze funkties kun je achter de knopprogrammering stoppen.
ik weet alleen niet of deze funkties nu nog werken, en welke dat waren.

toevallig kreeg ik deze week dezelfde vraag van een collega.
het leeft dus wel.

als je de oplossing vind, wil ik het ook graag weten.
ik zoek ondertussen verder.

in versie 2008 kun je layerp gebruiken.
in 2009-versie gaat dat niet goed; hij maakt de kleur van de laatst gebruikte layer wit, ondanks de instellingen van de layer-color.
voordeel van 2009 is wel dat je bij het afsluiten van blockeditor gewoon terug gaat naar de previous layer.
dat probleem is dus wel verholpen.

Reimer

Beste MRdesign,

omdat ik al mijn blocken op laag 0 teken was dit mij nog nooit opgevallen. Misschien is er met een lisproutine iets te maken, mijn kennis hiervan is echter beperkt.
De volgende code werkt alleen wanneer je eerst het te bewerken block selecteerd. Type vervolgens BBE en de blockeditor opent het geselecteerde block en gaat weer op de laag staan die het laatste actief was.

Reimer.

(defun c:bbe ()
  (setq curlay (getvar "clayer"))
  (command "bedit" pauze)
  (setvar "clayer" curlay)
)

Je kunt de code laden door deze in een txt-bestand te plakken en dit bestand op te slaan als BBE.zip. Sleep dit bestand in acad of voeg het toe via AP (eventueel hier ook onder contents om de code in iedere tekening standaard te laden)

FastFiber