yoin

KADANS

Hallo,

Ik heb onlangs prijsvraag gedaan voor een nieuwe A0-plotter, en daar was de keuze gemakkelijk.

Maar nu blijkt, dat het kopieermachine ook einde onderhoudscontract is, dwz zolang het werkt is alles OK, maar herstellingen kunnen niet meer uitgevoerd worden.

Dus nu een prijsvraag gedaan voor een plotter met scanner, alles A0-formaat. Maar daar is de keuze iets moeilijker, er is blijkbaar een groot prijsverschil tussen de verschillende types en merken. Kan er iemand mij soms wat info geven, van waar ik op moet letten, om een goed vergelijk te kunnen maken?

Wat zijn onze vereisten van zo een toestel:
- A0-plotter en scanner (kleur)
- gebruiksvriendelijk voor het opkuisen van gescande tekeningen
- scan to file (PDF)
- scan to plot
- ACAD, windows compatibel (novell-netwerk)
- mogelijkheid tot onderhoudscontract, met snele hersteldienst

Alvast bedankt

KADANS

bart

De mogelijkheid om als negatief te kunnen scannen/kopieren is heel handig als je wel eens met oude blauwdrukken moet werken.
De mogelijkheid om scans in meerdere formaten op te slaan (pdf is lastig in combinatie met autocad)

let vooral op de gebruikskosten (per afdruk/scan)
Deze zijn meestal belangrijker dan de aanschaf kosten

Tip laat de vertegenwoordiger langskomen je krijgt zeker 10% van de prijs af
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

mrbeegee

Wij hebben hier een (OCE TDS 400) A0 plotter. Deze is wel zwart wit. Het is een led printer (zelfde werking als laser)
Het grote voordeel vind ik de snelheid van de plotter. Als ik een A0 afdruk en loop 30m naar de plotter ligt die al klaar! Tevens vind ik de watervastheid van de afdruk prettig.
Een A0 scanner zit er ook bij met alle mogelijkheden die je opnoemde, alleen het opkuisen weet ik niet zeker.
Er is ook een nieuw type die dat ook allemaal doet in kleur maar dan moet je wel in de buidel tasten  :wink:
Kijk ook eens hoeveel kilometer papier je gebruikt in een jaar.

KADANS

Alvast bedankt voor de tips.

Van onderhoudskosten moeten wij ons weinig vragen stellen, er wordt zeker een onderhoudscontract afgesloten. Wat ons wel interesseert, is het verbruik van inkt en energie, want dit kan soms enorm oplopen. Alsook de dienst na verkoop, zoals snel verhelpen van technische- en gebruiksproblemen. (Als een kopie/scan niet volgens wens is, hoe we dit kunnen verhelpen)

Momenteel heb ik hier 2 merken aangeboden gekregen HP en OCE (plotter). Ik vermoed dat beide kwalitatief gelijk zijn, en ik zie dan ook geen probleem. Voor een scanner, heb ik een SMARTLF (in combi met HP) met COLORADO MX software gekregen. En een OCE CS 4236 met Oce Color Copy Software. Beide vertegenwoordigers beweren, dat dit gebruiksvriendelijk toestellen zijn, met eenvoudige instellingen. Iemand enige ervaring?

MVG

KADANS

Joop

Je kunt altijd een demo vragen.
Meestal gebeurd dit bij de leverancier of een bedrijf waar reeds een systeem bestaat.
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".