FastFiber

dwt is overschrijfbaar(opgelost)

Gestart door Matthias, wo 27 08 2008, 09:48:54

Vorige topic - Volgende topic

Matthias

Beste,

Zoals iedereen hier heb ik ook dwt's staan. Het is nu zo dat eens deze dwt open en ik er begin in te werken je normaal gezien 'dwt 'automatisch vraagt bij het opslaan: waar wil je deze opslaan als (vb: mapje van de klant of dossiernummer)
Dit is niet het geval bij mij? Als ik wijzig in mijn dwt en dus ctrl-s doe van opslaan vraag hij me dat niet maar wijzigt mijn dwt dus volledig.

Wat dus maakt dat ik telkens mijn dwt terug mag opkuisen als ik per ongelijk niet opslaan als heb gekozen in het begin?

Weet iemand hoe ik dit kan wijzigen? Wellicht ergens een vinkje...

Bedankt!
Landschaps- en tuinarchitect

hulpje

Matthias,

Een DWT-bestand is een start sjabloon!

Een sjabloonbestand bevat de standaardinstellingen voor een tekening. Selecteer een of meer van de meegeleverde sjabloonbestanden of maak uw eigen sjabloonbestanden.

Sjabloonbestanden voor tekeningen hebben de bestandsextensie .dwt.

Wanneer u een nieuwe tekening maakt op basis van een bestaand sjabloonbestand en vervolgens in de tekening wijzigingen aanbrengt, gelden de wijzigingen alleen voor de tekening, niet voor het sjabloonbestand. U kunt een van de sjabloonbestanden gebruiken die bij het programma worden geleverd, of uw eigen sjabloonbestanden maken.

Een sjabloonbestand voor een tekening maken
Wanneer u meerdere tekeningen moet maken waarvoor dezelfde conventies en standaardinstellingen gelden, kunt u tijd besparen door een sjabloonbestand te maken of aan te passen zodat u niet elke keer dat u een tekening start deze conventies en standaardinstellingen opnieuw hoeft op te geven. Meestal worden de volgende conventies en standaardinstellingen opgeslagen in een sjabloonbestand voor een tekening:

type eenheid en precisie
titelblokken, kaders en logo's
de namen van lagen
instellingen voor Snap, Grid en Ortho
Rasterbegrenzingen
Dimension styles
Text styles
lijntypen
Sjabloonbestanden voor tekeningen worden standaard opgeslagen in de map template, waar u de bestanden gemakkelijk kunt vinden.

Het standaardsjabloonbestand voor tekeningen herstellen
Als de instellingen in het sjabloonbestand voor tekeningen acad.dwt of acadiso.dwt zijn gewijzigd van de oorspronkelijke standaardinstellingen, kunt u deze opnieuw instellen door een nieuwe tekening te beginnen zonder sjabloon en de tekening op te slaan als een sjabloonbestand voor tekeningen, en acad.dwt of acadiso.dwt daarbij vervangen.

Als u de werkruimte 3D Modeling opgeeft, zijn acad3d.dwt en acadiso3d.dwt de standaard tekensjabloonbestanden.

U kunt een nieuwe tekening met de oorspronkelijke standaardinstellingen maken door NEW te gebruiken om het dialoogvenster Select Template te openen. Hiervoor klikt u op de pijl naast de knop Openen en klikt u vervolgens op een van de “no template”-opties in de lijst.

HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

mrbeegee

Dit ligt waarschijnlijk aan de manier hoe je deze dtw opent.
Als je hem opent met OPEN... en je selecteert als bestandformaat *.dwt opent AutoCad dit file als gewone tekening en kan je deze gewoon wijzigen met SAVE.
Als je hem oproept met NEW... opent die de tekening echt als TEMPLATE en "read only". Als je dan saved zal die vragen hoe je hem op wil slaan.

Matthias

Citaat van: mrbeegee op wo 27 08 2008, 10:19:21
Dit ligt waarschijnlijk aan de manier hoe je deze dtw opent.
Als je hem opent met OPEN... en je selecteert als bestandformaat *.dwt opent AutoCad dit file als gewone tekening en kan je deze gewoon wijzigen met SAVE.
Als je hem oproept met NEW... opent die de tekening echt als TEMPLATE en "read only". Als je dan saved zal die vragen hoe je hem op wil slaan.

Inderdaad, dank u wel!
Dacht dat dit bij andere programma's zoals indesign, word, excel niet zo is he. Leuk om te weten

nb: hulpje bedankt voor de zeer goede uitleg, heb inderdaad dergelijk dwt aangemaakt als kan er altijd nog wat aan worden bijgewerkt!

Landschaps- en tuinarchitect

yoin