FastFiber

Weinig te vinden in de HELP

Gestart door Reimer, wo 20 08 2008, 08:11:38

Vorige topic - Volgende topic

Reimer

Al vaker merk ik dat ik dingen niet kan vinden in de help van autocad. Ik werk nu met Autocad Civil 3D 2008. Ik zoek in de help naar "convertpline". Deze komt niet voor in de index en bij Search krijg in 0 resultaten! Ik heb al eerder meegemaakt dat de help mij geen resultaten geeft, dit was ook al zo in 2007 en is ook zo in 2009.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn? Als ik in de map "C:\Program Files\AutoCAD Civil 3D 2008\Help" kijk dan zijn er wel erg veel chm-bestanden. Zit hier ook een logica in?

Groeten,
Reimer

Wimhardeman

Reimer,

Ik heb alleen de standaard Autocad dus ik kan het niet helemaal controleren, maar is het niet "convertpoly" wat je bedoeld?

Verder heeft autocad ook een appart help-menu voor Expresstools. deze staat onder het express menuutje.

Gr. Wim

EddyBeerke

misschien alleen "CONVERT" in typen
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Reimer

Wim, je hebt gelijk, ik bedoelde ook "convertpoly".
Dit is toch echt een werkend commando, het lijkt me dat deze dan toch ergens in de help moet staan. Dus is het niet nodig om op "convert" te zoeken (toch even geprobeerd, maar niks over convertpoly).
Ik red met meestal wel mbv internet, maar ik vind het wel vreemd dat ik niet altijd alles vinden kan in de help.

Groeten,
Reimer.

bart

de index zoekt realtime per ingegeven letter dus daar zal hij niet tussen zitten.

probeer het eens via inhoud ->opdrachten overzicht -> opdrachten als je iets niet kan vinden.
(convertpoly staat daar ook niet tussen)
Maar je hebt gelijk de help is niet (meer) 100% dekkend vooral commando's die alleen worden gehandhaaft om oudere versie's  goed te ondersteunen ontbreken.
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

mrbeegee

Ik heb dit onlangs onderzocht omdat ik via helpknopjes in commandowindow's altijd een fout kreeg dat die de pagina niet kon vinden. Het bleek dat ik via options het verkeerde chm file had geselecteerd(acmap.chm ipv. map2007.chm)
Je kan de chm bestanden ook gewoon openen in explorer.
Je ziet dat het allemaal afzonderlijke delen zijn. De een bevat alle nieuwe features van MAP3D en de andere geeft weer alleen de basisfuncties weer van AutoCad. Best wel leuk om eens te bekijken!
Ik heb mbv zoeken in bestanden de hele map Help van cil3D en Map3D doorzocht op convertpoly maar helaas geen resultaten.

Reimer

Bedankt voor de reacties  :vreegoe:. Ik zal eens goed in de gaten houden of ik meer dingen niet kan vinden, en of dit dan met oude commando's te maken heeft. Bij mij staat acad171.chm als helpfile ingesteld. Dit lijkt mij wel te kloppen. Ik ga er vanuit dat acad dan ook wel in ALLE chm-bestanden zoekt als ik iets wil vinden. Of moet ik ze handmatig openen in de verkenner?

Reimer.

FastFiber