FastFiber

nieuw toolpalette exporteren en importeren

Gestart door Sven, wo 02 07 2008, 09:36:39

Vorige topic - Volgende topic

Sven

Weet er iemand een vlotte manier om een nieuw aangemaakt toolpalette te exporteren en bij anderen te importeren?
Het lijkt me dat elke palette apart geëxporterrd moet worden en de groep ook nog eens appart, daarna elk appart op een andere pc importeren en terug in de groep steken.

Er zijn hier echter tekenaars die daar niet zo maar weg mee kunnen, dus moet ik het voor hen zo simpel mogelijk houden.
Ook het pad van de toolpallettes wijzigen naaar een gemene schijf is geen optie, aangezien we ook met toolpallettes van Civil3D zitten die plaatselijk (op de harde schijf van elke pc) opgeslaan zijn.

Kan iemand hier een makkelijke oplossing voor geven??

EddyBeerke

Citaat van: Sven op wo 02 07 2008, 09:36:39
...

Klik op het icoontje van de toolpallet ... klik op Customize palettes... klik met rechts op een item in palettes... kies Export.
Op de gekozen locatie staat nu een XTP-file en een map met dezelfde naam, deze moet je dan copieëren naar de gewensten locatie.
Om te importeren klik je op het icoontje van de toolpallet ... klik op Customize palettes... klik met rechts op een item in palettes... kies Import en de rest kune je raden.

Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Sven

Dat is juist de methode die ik wil vermijden, omdat je op jouw manier slechts 1 toolpalette exporteerd, terwijl ik een groep met toolpalettes in 1 keer wil exporteren.
Maar als je de groep exporteerd heb je enkel de groepsnaam, maar niet de palettes die er in zitten.

Indo_Jim

Citaat van: Sven op wo 02 07 2008, 09:36:39
Weet er iemand een vlotte manier om een nieuw aangemaakt toolpalette te exporteren en bij anderen te importeren?
Het lijkt me dat elke palette apart geëxporterrd moet worden en de groep ook nog eens appart, daarna elk appart op een andere pc importeren en terug in de groep steken.

Er zijn hier echter tekenaars die daar niet zo maar weg mee kunnen, dus moet ik het voor hen zo simpel mogelijk houden.
Ook het pad van de toolpallettes wijzigen naaar een gemene schijf is geen optie, aangezien we ook met toolpallettes van Civil3D zitten die plaatselijk (op de harde schijf van elke pc) opgeslaan zijn.

Een script gebruiken waar je kan kiezen welke toolpallet je wilt gebruiken.

Voorbeeld: Script voor toolpallet met NEN51525 symbolen.

*_TOOLPALETTEPATH
S:\Autocad\ToolPalette\NEN5152
TOOLPALETTES

Hierdoor geen toolpallets met "te veel" symbolen
S:\Autocad\ToolPalette\NEN5152
                                 \NEN2195
                                 \NEN6088
                                 \enz.

-------------------------------------------------
gemene schijf(voorbeeld: S) is geen optie :(
Commando: *_TOOLPALETTEPATH
S:\Autocad\ToolPalette\......

toolpallettes van Civil3D op de harde schijf van elke pc (voorbeeld:C)
Commando: *_TOOLPALETTEPATH
C:\Autocad\ToolPalette\Civil3D

Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

mrbeegee

Je kan ook meerdere padden opgeven bij OPTIONS>Files>Tool Palettes file locations. Dus EN naar je C: schijf EN naar een gemeenschappelijke schijf. Zo kunnen je civil3D toolpalettes lokaal blijven.
N.B. In het bovenste pad worden nieuwe toolpalletes aangemaakt!

yoin