FastFiber

plotfile kwaliteits probleem

Gestart door Merwede, ma 09 06 2008, 16:27:51

Vorige topic - Volgende topic

Merwede

Ik heb het volgende probleem:
Als ik via autocad 2005 een plotfile aanmaak via een netwerkprinter dan is de kwaliteit goed tijdens in en uitzoomen. De plotfile is zoals een pdf vector gebaseerd.
Doe ik hetzelfde op de computer van mijn collega (zelfde tekening, zelfde netwerkprinter, zelfde autocad instellingen) dan krijg een slechte plotfile die slecht tot niet leesbaar is als ik inzoom. Het lijken wel PIXELS ipv VECTOREN.

Nu heb ik zojuist autocad opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft.

Weet iemand misschien waar ik moet zoeken? Ik heb al even gekeken bij de eigenschappen voor de afdrukserver maar daar kan ik niks over kwaliteit vinden. De Window installatie bij mijn collega is voorzien van de laatste windows updates en patches net zoals die van mij. Wel heeft hij een intel Core2Duo processor en ik een AMD AthlonX2 maar dat zou het volgens mij niet mogen zijn.

Als iemand een tipje heeft waar dit aan zou kunnen liggen.....ik hou me aanbevolen.

Morgen voeg ik wel een voorbeeld van de plotfile toe of een stukje ervan i.v.m. copyright rechten etc etc etc

Groet,
Merwede

ok ik heb een 2 PDF bestanden gemaakt de eerste is met goede kwaliteit en de andere is slechte kwaliteit. met gelijke settings voor zover ik nu kan zien.

Goede kwaliteit
http://www.mediafire.com/?4cmtwyvzmfz

Slechte kwaliteit
http://www.mediafire.com/?pyzxmlh3mmn

Als er iemand een ideetje heeft...........

Manu

Een plotfile is toch een 'pakketje' data die -vastgelegd door de gekozen printer/plotter- enkel kan gebruikt worden voor het afdrukken op eenzelfde printer/plotter..
Wel, indien zo, hoe zoom jij dan in... en hoe (of waarom) maak jij er dan nog een PDF van?

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Merwede

De plotfile kan je met elke printer aanmaken en gebruiken op elke printer. De plotfiles bekijken wij met Viewcompanion en ook kunnen wij met dit programma de plotfile opslaan in elk amder formaat. (PDF, PS, DWF, DXF. DWG, GBR, Tiff, PNG, WMF etc etc etc) Wij doen dit omdat we voor diverse klanten werken die soms een ander formaat willen voor hun tekeningarchief en/of andere software die ze gebruiken.

Viewcompanion is een goed en niet duur programma. Wij hadden natuurlijk ook op 200 PC's het volledige ADOBE pakket kunnen installeren maar dat is erg duur. Onze archiefsoftware van Xerox en onze eigen software voor het plotten naar het archief vanuit diverse cad programma's (CadMatic, Nupas, Autocad, Tribon etc) gaan goed met PLT en PDf bestanden om. Wij gebruiken viewcompanion om de PLT bestanden om te zetten naar PDF voor het archief. met viewcompanion kun je de PLT ook aanpassen als je wilt.. Wij willen de PDF altijd "Landscape" in het archief hebben omdat de tekeningen dan goed geplot en gevouwen worden. Onze eigen software maakt dus gebruik van Viewcompanion.

Het resultaat wat we zo krijgen is beter dan met de gratis PDF printers en we hebben meer controle over het einresultaat omdat we middels viewcompanion 1 en ander kunnen aanpassen. (landscape/portrait)

het probleem is dus dat we met PC1 een slecht resultaat hebben en met PC2 een goed resultaat, maar ze gebruiken wel dezelfde software en printers. Waarschijnlijk is het iets in binnen windows.

Maar we zoeken nog even verder.

Manu

Merwede,

Je HPLG (of HPLG/2) file die je aanmaakt baseerd zich enerzijds op de instellingen vanuit AutoCad (hetgeen je in je plotdialoog bepaald) en anderzijds op
de parameters van je printer.. ALs je plotinstellingen van AutoCad op beide PC's perfect gelijk zijn en het betreft eenzelfde printer dan zou ik de fout zoeken in de driver van die printer, want die kan wel verschillen per PC...
De versie van die printer kan je vinden als je in de plotdialoog van AutoCad de properties van je printer/plotter aanklikt en vervolgens in die dialoogbox naar de TAB
"General" gaat.. daar zie je ondermeer het versienummer van de driver die AutoCad gebruikt...

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6