yoin

KADANS

Hallo,

Ik ben bezig met het installeren van een release 2009. Opzich geen probleem, maar het is een licentie waar we met 2 werkstations (gelijktijdig) kunnen (mogen) werken. Dit gaat, volgens mijn huidige gegevens, via een centrale licentiemanager. OK, maar blijkbaar kunnen we dit ook via stand-alone, dus geen licentiemanager, en werken op 2 stations met dezelfde licentie. Hoe moet ik dan de installatie doen.

Werken met die licentiemanager is geen optie, aangezien andere afdelingen ook met autocad werken, en dat ieder zijn eigen licentie (factuur) heeft. En dat deze op een centrale plaats moet bewaard blijven.

Groetjes

KADANS

Ik heb nogmaals naar onze reseller gebelt , en bijkomende info gevraagd, en gekregen. Blijkbaar is het wel mogelijk om op 1 licentie 2 werkstations te laten werken zonder een licentiemanager. Dit met installatie "stand-alone". Hoe men bij autocad ons licentiegebruik nu controleerd, weet ik niet. Maar het zal wel allemaal mogelijk zijn, anders lieten ze dit nooit toe. Dus nogmaals bedank aan alle voor jullie hulp.

KADANS

julien

Ik denk dat je hiervoor best eens contact opneemt met je reseller. Dit om problemen te vermijden.

KADANS

Citaat van: julien op do 15 05 2008, 16:41:20
Ik denk dat je hiervoor best eens contact opneemt met je reseller. Dit om problemen te vermijden.

Heb ik al gedaan, maar ik kreeg een uitleg van een half uur. Met als conclusie dat we alle licentie moesten samennemen op 1 algemene licentie, en dan te werken met 1 licentiemanager.
Maar blijkbaar is dat hier niet mogelijk, gezien de verschillende afdelingen alles in eigen beheer willen houden.

Alvast bedank.

KADANS

HofCAD

Citaat van: KADANS op do 15 05 2008, 16:52:33
Citaat van: julien op do 15 05 2008, 16:41:20

Heb ik al gedaan, maar ik kreeg een uitleg van een half uur. Met als conclusie dat we alle licentie moesten samennemen op 1 algemene licentie, en dan te werken met 1 licentiemanager.
Maar blijkbaar is dat hier niet mogelijk, gezien de verschillende afdelingen alles in eigen beheer willen houden.

Alvast bedank.

KADANS

Beste Kadans,

Bedoel je dit?
http://www.autocadexchange.com/forum/list_messages/1365

Met vriendelijke groet, HofCAD CSI
ACADcadabra

FastFiber