yoin

Petje

Hallo!

Is er een commando of lisp om grote gebieden buiten een gesloten polyline te verwijderen? Zodat alles buiten de geselecteerde geslote lijn in een keer verwijderd kan worden?

Groet

Patrick

Joop

Citaat van: Petje op wo 16 01 2008, 11:04:01
Hallo!

Is er een commando of lisp om grote gebieden buiten een gesloten polyline te verwijderen? Zodat alles buiten de geselecteerde geslote lijn in een keer verwijderd kan worden?

Groet

Patrick
Afhankelijk van de versie waarmee je werkt, zit er in de express tools een functie "cookie trim" of "extended trim".
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

Petje

extended trim die ken ik al, maar het gaat me om verwijderen van grote gebieden door te zeggen dat alles wat buiten een gesloten vlak ligt in één keer verwijderd wordt.

silverster

wanneer je autocad map heb kan je het doen met boundary break

deze verwijdert alle gegevens in of juist buiten het selectiegebied

Petje

Ik gebruik autocad 2007, is daar ook nog een mogelijkheid om zoiets te doen?

bart

erase all -> deselecteren wat moet blijven staan en vervolgens op enter drukken
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

silverster

Citaat van: Petje op wo 16 01 2008, 16:40:35
Ik gebruik autocad 2007, is daar ook nog een mogelijkheid om zoiets te doen?

wanneer je autocad 2007 en dan de map versie heb dan is dit inderdaad ook mogelijk ja

mrbeegee

Ik heb Map 3D en heb er net naar gekeken maar volgens mij kan het alleen door een externe koppeling te maken en met behulp van een query det gebied te selecteren. Erg omslachtig.
Misschien kijk ik eroverheen. Weet jij een snellere methode met MAP?

Reimer

In acad MAP kun je het commando MAPTRIM gebruiken. Hiermee kun je alles binnen of buiten een bepaalde lijn automatsch verwijderen.

Reimer.