yoin

Manuel

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb van onze klant een algemeen plan ontvangen. Nu wil ik deze op gaan splitsen en de diverse secties
als xref gaan gebruiken. Ik maak dan een nieuwe tekening die ik als xref gebruik. Nu gebruikt onze klant veel blocks(?) voor het
meubilair e.d. en kan ik deze niet in kleur 8 krijgen zonder dit meubilair allemaal te exploderen. Is hier een oplossing voor?

Om een lang verhaal kort te maken: ik wil dus gewoon een tekening met daarin blokken in 1 kleur krijgen...

Bij voorbaat dank!!

Indo_Jim

Citaat van: Manuel op wo 13 02 2008, 09:27:59
Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb van onze klant een algemeen plan ontvangen. Nu wil ik deze op gaan splitsen en de diverse secties
als xref gaan gebruiken. Ik maak dan een nieuwe tekening die ik als xref gebruik. :?: Nu gebruikt onze klant veel blocks(?) voor het
meubilair e.d. en kan ik deze niet in kleur 8 krijgen zonder dit meubilair allemaal te exploderen. Is hier een oplossing voor?

Om een lang verhaal kort te maken: ik wil dus gewoon een tekening met daarin blokken in 1 kleur krijgen...

Bij voorbaat dank!!

Je wilt dus d.m.v. VIEWPORTS de klant tekening splitsen.
Je gaat de tekening dus binnenhalen als XREF waardoor je de kleuren kunt aanpassen naar kleur 8 d.m.v. alle klant layers in je tekening op kleur 8 te zetten. (LET OP! visretain op 1) Nou maar hopen dat ze de kleuren allemaal bylayer en/of byblock hebben gezet :?.

Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

Manuel

Hallo,

Ja, mooi bedankt. Dit werkt voor bijna alles, er zijn nog een paar deuren die in een andere kleur blijven staan.
Die klant layers heb ik natuurlijk niet nodig in mijn nieuwe tekening, hoe simpel kan het zijn, haha!

Nogmaals bedankt!

Manu

Citaat van: Manuel op wo 13 02 2008, 09:55:30
Hallo,

Ja, mooi bedankt. Dit werkt voor bijna alles, er zijn nog een paar deuren die in een andere kleur blijven staan.
Die klant layers heb ik natuurlijk niet nodig in mijn nieuwe tekening, hoe simpel kan het zijn, haha!

Nogmaals bedankt!

Met het commando SETBYLAYER (en check de settings daaronder!) kun je de colors, linetypes.. enz automatisch op bylayer laten zetten... inclusief de blocks !
Misschien even mee expirimenteren op een copietje van je plan...

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Indo_Jim

Citaat van: Manu op wo 13 02 2008, 10:11:26
Citaat van: Manuel op wo 13 02 2008, 09:55:30
Hallo,

Nogmaals bedankt!

Met het commando SETBYLAYER (en check de settings daaronder!) kun je de colors, linetypes.. enz automatisch op bylayer laten zetten... inclusief de blocks !
Misschien even mee expirimenteren op een copietje van je plan...

groeten,

Manu

Leuk
Commando alleen geen standaard AutoCAD(2006).

Probleem is/was al opgelost.
Volgende keer FF vermelden dat het een TIP is.
Praat geen poep,
want er is al genoeg schijt in de wereld.

Joop

Citaat van: Indo_Jim op wo 13 02 2008, 10:34:28

Leuk
Commando alleen geen standaard AutoCAD(2006).

Heb ik ook al gemerkt. :(
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".