yoin

mrproper

kan er iemand me uitleggen of me verwijzen naar een site om trappen te tekenen
ik volg nu de zelfstudiecursus inventor 2008 van cadcollege maar er staat niets over trappen

ik dank u zeer

Reinier

Citaat van: mrproper op ma 04 02 2008, 21:16:53
ik volg nu de zelfstudiecursus inventor 2008 van cadcollege maar er staat niets over trappen

ik dank u zeer

www.bouwbesluitonline.nl zie de trappen daar staan alle maten die benodigd zijn!
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

mrproper

Citaat van: Reinier op di 05 02 2008, 08:03:29

ik dank u zeer

www.bouwbesluitonline.nl zie de trappen daar staan alle maten die benodigd zijn!

bedankt dat is al mooie info

maar de info die ik bedoel is eigenlijk hoe je het juist doet in autocad of autodesk inventor

Reinier

Citaat van: mrproper op di 05 02 2008, 21:24:50

ik dank u zeer

maar de info die ik bedoel is eigenlijk hoe je het juist doet in autocad of autodesk inventor

over watvoor trap hebben we het? een houten/stalen/glazen?

normaliter heb je altijd een uitslag te tekenen, vervolgens de aanzichten in 2D tenminste......

daarnaast kun je het tekenen met lijnen :-P
De creatieve denker ziet het onzichtbare,... voelt het ontastbare en bereikt het onmogelijke....

mrproper

Citaat van: Reinier op wo 06 02 2008, 15:24:13
Citaat van: mrproper op di 05 02 2008, 21:24:50

ik dank u zeer

over watvoor trap hebben we het? een houten/stalen/glazen?

normaliter heb je altijd een uitslag te tekenen, vervolgens de aanzichten in 2D tenminste......

daarnaast kun je het tekenen met lijnen :-P

het gaat eigenlijk meer over spiltrappen en materiaal.... in elk materiaal

Reimer

Wat wil je precies weten over het tekenwerk in acad?
De trap in de bijlage heb ik eerst in 2D getekend. Vervolgens heb ik de treden op de juiste hoogte gelegd. Daarna heb ik de kromming van de trapbomen bepaald (aan de hand van de uiteinden van de treden.)
Ik had de trap aan alle kanten 3 mm vrij van de muur getekend (beetje speling). Uiteindelijk heb ik aan alle kanten 4 tot 5 mm ruimte. Perfect dus.

Ik ben geen bouwkundige of timmerman maar heb veel hulp gehad van mijn vader (meubelmaker).
Vraag maar raak als je iets wilt weten.

Reimer

Gerrit

Citaat van: Reimer op do 07 02 2008, 11:55:37

De trap in de bijlage heb ik eerst in 2D getekend. Vervolgens heb ik de treden op de juiste hoogte gelegd. Daarna heb ik de kromming van de

Welke bijlage ?

TTB

Citaat van: Gerrit op do 07 02 2008, 14:01:49

De trap in de bijlage heb ik eerst in 2D getekend. Vervolgens heb ik de treden op de juiste hoogte gelegd. Daarna heb ik de kromming van de

Welke bijlage ?

De bijlage welke aan het bericht van Reimer hangt !!!

mrproper

Wat wil je precies weten over het tekenwerk in acad?
De trap in de bijlage heb ik eerst in 2D getekend. Vervolgens heb ik de treden op de juiste hoogte gelegd. Daarna heb ik de kromming van de trapbomen bepaald (aan de hand van de uiteinden van de treden.)
Ik had de trap aan alle kanten 3 mm vrij van de muur getekend (beetje speling). Uiteindelijk heb ik aan alle kanten 4 tot 5 mm ruimte. Perfect dus.

Ik ben geen bouwkundige of timmerman maar heb veel hulp gehad van mijn vader (meubelmaker).
Vraag maar raak als je iets wilt weten.

Reimer

de bijlage ziet er goed uit ..... maar ik heb meer problemen met een echte ronde trap die in een cirkel omhoog gaat

Reimer

Volgens mij is dat volgens hetzelfde principe maar dan rond "afgesnede". Dit is voor de vormgeving van de treden wel makkelijker (eenduidig).

Reimer

Ropa

Er moet wel ergens op internet een lisproutine rondzwerven die 3d spiltrappen tekent.
Heb die ooit vroeger wel eens gebruikt maar ben hem kwijt.

Paul V

Volgens mij is er op www.steenhuisbeton.nl iets te downloaden waarmee betontrappen in Autocad getekend kunnen worden.

mrproper

bedankt allemaal voor jullie reactie  :wink:

FastFiber