yoin

Met welke versie van autocad teken je?

altijd de meest recente!
ik sla telkens een versie over
who needs updates? een licentie is genoeg
R14... marcheert perfect :)
licentie?... copietje van internet werkt ook hoor..

jo-king

naar aanleiding van een discutie tussen Joop en mezelf...
CAD/BIM consultant
Autodesk Reseller
Revit Certified professional

Manu

Hmm, in feite heb je 2 Polls nodig.. eentje voor de profesionele gebruiker én eentje voor de huis- en tuin-user van het AutoCad pakket...
Als je (zoals mezelf) tekent als werknemer in een bedrijf dan hangen alle beslissingen (versiekeuze, LT of Full, legaal/copie ..) nog altijd af van diegene die het prijskaartje betaald... de werkgever dus.. en die wegen altijd de meerwaarde af van bv upgrades. met alle gevolgen vandien..(de zelfstandigen onder de forumgangers zullen dit wellicht beamen...
De thuisgebruiker die -af en toe een tekeningentje maakt op een 'extended trialversie' :wink: - zal ook nooit alle functies van AutoCad begrijpen/gebruiken.. dus kan ik er in komen dat die geen belachelijk hoge prijs willen neertellen...

groeten,

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

lexxx

Als ik kijk met welke versie ik heb gewerkt: R12-R14-2000i-2004-2006-2007-2008-2006LT kan je stellen dat ik telkens een versie oversla. Maar dat komt meer door de aanschafgewoonte van mijn werkgevers. Al moet ik wel zeggen dat ik thuis heel erg lang met R14 heb gewerkt. Maar dat lag meer aan de oude computer die ik toen had.

Het is vooral irritant om, als je gewoon geraakt bent met lisps te werken en net de nieuwe opties lekker door hebt om dan te worden teruggeworpen naar 2006LT. :|
the end of the line

EddyBeerke

Citaat van: lexxx op wo 06 02 2008, 09:22:21
Als ik kijk met welke versie ik heb gewerkt: R12-R14-2000i-2004-2006-2007-2008-2006LT kan je stellen dat ik telkens een versie oversla. Maar dat komt meer door de aanschafgewoonte van mijn werkgevers.
...
Tja...
Ik werk met de versie die mijn werkgever mij aanbied nl. Acad 2007 maar kan in deze pol deze keuze niet vinden.
Als het werk dit eist dan kan ik om een andere versie vragen, ouder of nieuwer.
En ja ik sla dus wel eens een versie over, maar dus niet altijd.
Ik zou stemmen op Acad 2007!!! maar voor nu de meest recente
Civil3d 2026, Blender 4.x gebruiker
Gebruiker sinds AutoCAD R12

http://eddylucas.c1.biz/
https://www.google.com/maps/contrib/109381066561676463628/photos/

Joop

Mijn probleem is dat ik bij meerdere opdrachtgevers "on site" werk en dan ook wel eens op verschillende computers.
Ik werk dan ook afwisselend met 2002, 2004, 2005 en (af en toe) 2008. Gelukkig wel allemaal full versions.
Door al dit schakelen, soms meerdere keren per wwek, heb ik de neiging om al die nieuwe functies links te laten liggen.
Gewoon geen tijd om alles uit te spitten en te implementeren.
Nu geld voor het merendeel van mijn werk dat het niet uitmaakt met welke versie ik werk. Maar toch.....
Een gelovig volger van
"de Sacrale Kunst van Luiheid",
zijn leider "Lisp" en acoliet "Script".

lexxx

Oeh ik vergeet helemaal versie 3.6nogwat. had ik op een stapel 5 ¼ schijven staan. 8)
De eerste keer dat ik met Acad werkte had ik nog een 286sx. Die had geen mathematische coprocessor die je nodige had om CAD te kunnen draaien vanaf versie 9.

Moeilijk voor te stellen dat de mp3 speler in mijn jaszak van 2 bij 3 centimeter 100x :shock: meer opslagcapaciteit heeft dan de harde schijf van die computer… dat was pas harddisk beheer.
the end of the line

FastFiber