FastFiber

Hoe teken ik een mansardedak? (Architectural 2008)

Gestart door Fons, vr 28 12 2007, 19:15:25

Vorige topic - Volgende topic

Fons

Ik ben sinds kort kunnen beginnen met het ontwerpen van enkele verbouwingsmogelijkheden voor het huis dat ik net aangekocht heb.

Eén van de opties, is het bestaande zadeldak vervangen door een mansarde dak.
Probleem: ik weet niet hoe ik een mansarde dak teken (3D).

Voor alle duidelijkheid, dit is een mansarde dak (ook wel frans dak genoemd):

Ik heb de bestaande situatie al uitgetekend + schematisch ook de rest van de straat. Geïnteresseerden wil ik het bestand gerust doormailen + uitleg over de verbouwing met mansarde, zodat jullie eventueel ook wat kunnen proberen. Het is een vrij complex geval (voor mij toch).

Alvast bedankt.

Fons

Gene

Fons,
Als je zelf met 3D niet overweg kan dan zal iemand dat voor u moeten doen. De vraag is "WIE"? zoiets is niet in een handomdraai te tekenen.

Fons

Ik kan wel redelijk met autocad overweg, maar ik heb gemerkt dat hier veel experts rondhangen, en waarom moeilijk doen als makkelijk hoogst waarschijnlijk ook kan?

Ik dacht van het op te lossen met Roof Slabs, maar dat is naar mijn mening vrij tijdrovend.
Bovendien zit er een knik in mijn huis, het ene deel staat wat schuin t.o.v. het andere deel, en is het ene deel smaller dan het andere, en daarmee verwacht ik wat problemen.

Is er misschien ergens een voorgedefinieerd mansardedak te downloaden, waarbij ik bij wijze van spreken maar enkele parameters hoef aan te passen?

Zolang jouw antwoord het enige blijft, ben ik in elk geval nog niet overtuigd dat er geen eenvoudigere manier is om een mansardedak te tekenen dan met Roof Slabs.

Stefaan

Dag Fons,
Ik weet niet onmiddelijk in Architectural 2008, maar in ADT2006 kan je het wel via "create a roof object" dus geen roofslabs.
En onder shape kies je voor 'Double slope' nu krijg je 2 slopes oftewel 2 hoeken in het dak.
Hier kan je de hoogte, hellingsgraad enz... van beide hoeken kiezen.

Ik hoop dat dit helpt.

Fons

Stefaan,

Bedankt voor je antwoord. Nu je het zegt, herinner ik me vaag dat ik ook bij Architectural ergens de keuze tussen single en double slope ben tegengekomen.
Morgen ga ik meteen weer aan de slag.
Ik weet je nog te zeggen of het me gelukt is of niet.

Alvast bedankt.