yoin

silverster

hallo allemaal,

vanaf vandaag heb ik ook autocad 2008,
helaas heb ik hier nogal wat problemen mee.
wanneer ik F1 indrukt voor de helpfunctie krijg ik de melding: cannot find help file : acad.chm
verder heb ik ook geen express tools meer weet iemand hoe ik deze kan inladen
ook heb de map fucties niet meer weet iemand hoe ik die ook kan inladen

verder zit er nu standaard in autocad de layer isolate, deze zat eerst in de express tools, maar wanneer ik de isolate layer tool gebruik gaan alle layers op slot in plaats van dat ze verdwijnen, weet iemand ofdat dit misschien een variabel is?

alvast bedankt

Manu

silvester,

bij mij noemt de helpfile 'acad171.chm' ( maar het is wél een nederlandstalige versie, zoek in het forum even na voor meer uitleg..) en check sowieso onder options of het juiste path is aangegeven..
het path van de expresstools dien je ook te checken in de 'support file search paths' ..
Na het commando 'layer isolate' kun in de settings ervan opteren voor 'lock and fade' of voor 'off', gewoon even mee spelen ...en het wijst zichzelf uit...
Die map 'functies' is mij onbekend...

succes!

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

silverster

de express tools heb ik inderdaad weer aan de gang gekregen
verder is het me inderdaad ook gelukt met de layer isolate het ligt inderdaad aan de instellingen.
met de help functie is het helaas nog niet gelukt,maar ik blijf zoeken

map functies zijn extra functies die dan bij autocad zitten

silverster

met de help functie heb ik het ook kunnen oplossen:

zie hieronder:

Brian,

In the Autodesk Map 3D\Help file folder there is a acmap.chm file. This seems to be the home page for help. Copy this file into the same directory and rename the file to acad.chm. Do not delete the acmap.chm file or the help menu will not work.

This worked for me, so I hope it works out for you

Braden

silverster

wederom een nieuw dilemma met autocad 2008
normaal staan er in modelspace als in paperspace tabbladen om te switchen tussen je model space en naar paperspace (rechtonderin) nu heb ik perongeluk deze weggehaald met de rechtermuisknop op de tabbladen weet iemand hoe ik deze weer terug kan krijgen?

Reimer

Helemaal onderin je acad scherm staat een balk met onderandere SNAP GRID ORTHO etc. Aan het einde van deze balk staan twee icoontjes. Waneer je layout en model tabs "hidden" zijn dan kun je deze weer terug krijgen door op het laatste icoontje met de rechtermuisknop te klikken en voor "Display layout en model tabs" te kiezen.

Reimer

silverster

ja inderdaad oke bedankt dat heb ik dan ook weer aan de praat

silverster

Weer iets waar ik niet uit kom,

Normaal kon ik gewoon ecw bestanden inlezen in autocad 2006 en nu lukt het dus ineens niet meer in autocad 2008
hij geeft aan: image file unsupported

iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

silverster

Uiteindelijk ben ik hier ook weer uitgekomen, het schijnt dat je het een en ander moet downloaden, en dat heb ik dus gedaan en het werkt.
wat je precies moest downloaden weet ik niet meer maar dan moet je gewoon even googlen

yoin