FastFiber

Autocad Portable Licence ???

Gestart door Barry, wo 19 09 2007, 15:28:30

Vorige topic - Volgende topic

Barry

Hallo,

Ik overweeg een aankoop van Autocad 2008 LT. Ik heb echter nog 2 vragen:

- wat is er zo slecht aan, of wat mis je met een LT versie aangezien er zovelen minachtend over spreken ?

- kan ik met 1 versie op een vast station én op een notebook werken ? uiteraard maar op 1 pc tegelijk en zonder telkens opnieuw de software te moeten installen natuurlijk. ik heb eens iets gehoord van een portable license maar wtf is dit juist en hoe gaat dit in zen werk ?

Alvast bedankt.

julien

Slecht?
Lt is niet slecht, er zitten gewoon minder functies in. Niet iedereen heeft hier last van.
Enkele sites met een overzicht van de verschillen zijn onder andere:
http://www.cad2008.nl/verschillen.php
http://www.ideoma.nl/acad2008.htm

Ik zou vooral de lisp aanpasbaarheid missen en enkele commando's die niet werken in Lt.

Reimer

Ik werk als tekenaar meestal meer dan 8 uur per dag met Acad. Wanneer ik eens bij een collega met acad LT iets moet doen dan raak ik helemaal gefrustreerd door alle handigheden die ik daar mis. Vooral de lisp routines. Maar ook zaken als het invoegen van een afbeelding. Toch werken de collega's die niet anders gewend zijn prima met LT. Als het niet je belangrijkste taak is om met autocad te werken dan kun je denk ik ook wel met LT vooruit.

Ik heb eens een tijdje met de Portable Licence Utility gewerkt. De ene dag op kantoor 1 de andere dag op kantoor 2. Dit ging uitstekend totdat ik opeens geen licentie meer had. De PLU is best gevoelig. Ik heb een nieuwe aanmeldcode aangevraagd via internet en deze de volgende dag ook gekregen. Dit grapje moet je echter niet te vaak uithalen.

Ik gebruik hem nu niet meer omdat ik nu een laptop heb. Dit is wel veiliger qua licentie.

Reimer

Barry

Bedankt voor jullie antwoorden.