yoin

feijo

Hallo!! Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een cad-tekening met het relief van een grondstuk. Dit zijn een heleboel polylines.
Maar hoe kan ikdit omzetten naar een volume? Ik heb alles al geprobeerd, maar niets blijkt te werken.
Kan iemand mij helpen?

feijo

Manu

feijo,

inderdaad, het posten van je tekening kan ons een beter zicht op je probleem geven...

Manu
AutoCad 2000 - 2007 - 2008
Sketchup 4-5-6

Manu

Feijo,

Ik vrees dat de standaard AutoCad hier weinig voor geschikt is...  :|
Je tekening werd gegenereerd uit een ander/specifiek tekenpakket, dus spreek je best de 'ontwerper' aan.. die kan je wellicht verder helpen...

groeten,

Manu
Sketchup 4-5-6

Matthias

Is het de bedoeling dat alle lijnen zich op dezelfde X-as bevinden feijo?

Mocht het dit zijn kun je dit me de lisp. FLAT bekomen deze vind je hier: http://www.cben.net/ op de 10de pagina!

Mvg Matthias
Landschaps- en tuinarchitect

feijo

Citaat van: Manu op ma 27 08 2007, 14:46:35
Feijo,

Je tekening werd gegenereerd uit een ander/specifiek tekenpakket, dus spreek je best de 'ontwerper' aan.. die kan je wellicht verder helpen...

groeten,

Manu

hoe kom je hier bij?

feijo

Citaat van: Matthias op ma 27 08 2007, 17:36:30
Is het de bedoeling dat alle lijnen zich op dezelfde X-as bevinden feijo?

Mocht het dit zijn kun je dit me de lisp. FLAT bekomen deze vind je hier: http://www.cben.net/ op de 10de pagina!

Mvg Matthias

Ik heb al een 2D tekening van dit model. Hetgene wat ik wil bereiken is dat er een volume element is tussen het ondervlak en de relieflijnen......

drafabart

Citaat van: Manu op ma 27 08 2007, 14:46:35
Feijo,

groeten,

Manu

Ik ben ook van die mening.
Het moet wel een speciale functie zijn om van 3d polylines naar een 3d figuur om te zetten.
Met 3D Studio Max zou dit misschien (ben het niet 100% zeker) wel lukken.

Manu

Feijo,

In de laatste versies van AutoCad (om de 2008) zit inderdaad een functie ' LOFT' genaamd.. deze ZOU in principe moeten doen wat jij verlangt..
Doch, na enige pogingen heb ik het opgegeven... ik krijg steeds wel een errorke dat er iets niet juist is...
Hoe dat komt ? Wel, AutoCad was van in de beginne reeds een 2D-tekenpakket en ondanks alle toeters en bellen die AutoDesk rond de laatste
versie's ook wil verkopen... in basis is het verre van een 3D-tekenpakket....
Toegegeven, met primitieve vormen kun je nog 'iets' aanvangen maar daar stopt het in feite ook mee..
Je zou best wel kunnen/mogen verwachten dat het prijskaartje van AutoCad evenredig is met zijn mogelijkheden... maar de monopoliepositie en
de hebzucht van AutoDesk heeft daar allang anders over beslist.... :nigoe:
Begrijp me niet verkeerd.. AutoCad vind ik nog steeds lekker om mee te tekenen (2D !!) maar wat de 3D-mogelijkheden betreft beroep je je beter op andere
paketten....

succes,

Manu
Sketchup 4-5-6

Reimer

Met Autodesk Civil 3D schijn je perfect een "triangulatie" te kunnen maken van een verzameling punten of lijnen. Dit kon ook met Autodesk Map 3D tot versie 2006. Dit laatste heb ik wel eens geprobeerd, maar het bleek erg lastig voor een leek.
Verder heb ik geen opties binnen autocad. Zoeken op "triangulatie levert wel veel info op internet maar weinig (makkelijk) bruikbare info.

Reimer.