FastFiber

template probleempje

Gestart door Matthias, ma 27 08 2007, 17:45:09

Vorige topic - Volgende topic

Matthias

Hello

Ik heb een template gemaakt in autocad normaal dient een template niet om gewijzigd te worden of nu en dan eens.
Nu zit ik met het probleem als ik deze geopend heb en uit verstrooiing even op het 'diskette' duw.
Zo is mijn template volledig veranderd en dus moet alles terug uit mijn tekening worden gewist om hem terug te hebben zoals hij was.
Als we bijvoorbeeld met WORD werken en een sjablool maken is het moeilijker om dergelijke dingen voor te hebben.

Mijn vraag is dus: kan ik ergens deze template opslaan zodat ik er niet zomaar kan opslaan tenzij ik dit zelf wil via 'opslaan als'--> 'browse'

Mvg Matt
Landschaps- en tuinarchitect

TTB

Een beetje wazig verhaal, maar toch:
Als je een template opent voor het starten van een nieuwe tekening wordt deze toch automatisch bij het opslaan als dwg-file opgeslagen? Wil je wijzigingen in je template opslaan, dan zal je heel bewust de extensie DWT moeten selecteren.

Groeten en succes.
Peter

Matthias

Ja inderdaad ttb. Weet ik hoor. Maar als ik mijn dwt. heb geopend en uit verstrooiing bijvoorbeeld Ctrl- S duw op dus op te slaan. Ben ik ook mijn dwt kwijt? Er is dan namelijk over opgeslaan.

Hopelijk snap je wat ik bedoel het is inderdaad wat wazig... :lol: Maar ook moeilijk om uit te leggen.

Alvast bedankt

TTB

Citaat van: Matthias op di 28 08 2007, 09:32:34
Ja inderdaad ttb. Weet ik hoor. Maar als ik mijn dwt. heb geopend en uit verstrooiing bijvoorbeeld Ctrl- S duw op dus op te slaan. Ben ik ook mijn dwt kwijt? Er is dan namelijk over opgeslaan.

Hopelijk snap je wat ik bedoel het is inderdaad wat wazig... :lol: Maar ook moeilijk om uit te leggen.

Alvast bedankt

Ik zal het waarschijnlijk niet snappen, want ook bij Ctrl+S wordt e.e.a. toch opgeslagen als DWG en worden er geen wijzigingen in je template (DWT) gemaakt?

Groeten.
Peter

Matthias

Idd TTB in snap het ook niet hoor. Normaal dient een dwt om niet kwijt te spelen he.

Wellicht een instelling maar niet zo handing

Toch bedankt voor je reacties hoor!

bart

als je een dwt opend met open in plaats van met new slaat hij de tekening ook weer als dwt op
(een nieuwe tekening moet je met new beginnen en niet met open)

je kan een dwt willekeurig ergens opslaan of gewoon binnen windows verkenner kopieren naar een andere lokatie

waarom haal je je oude dwt niet van de backup af ?
(ik ga er maar even vanuit dat er tegenwoordig geen bedrijven meer zijn zonder backup systeem :mrgreen:)
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Matthias

Hehe bart :o

Heb ik gedaan hoor!Maar het blijft toch irritant he.
Zal het even proberen!

Bedankt