FastFiber

arceringen in shape-files (opgelost)

Gestart door Sven, wo 08 08 2007, 11:42:25

Vorige topic - Volgende topic

Sven

Is het mogelijk om bvb een vierkant + een hatch in een shapefile te steken? Het vierkant uiteraard wel, maar als ik hem opvul met een solid-hatch wordt deze laatste niet in de shapefile opgenomen.
Is hier een oplossing voor?

Sven

weet er niemand hierop een antwoord?

hulpje

Maak anders eens een arcering, waarbij de lijnen heel dicht op elkaar staan en geef je arcering een lekkere dikke pendikte mee.
Daar lukt het ook wel mee.

Richard
HELAAS BESTAAT CADToppers.com niet meer
ACP-er (AutoDesk Certified Professional)

Sven

hmmmm, ofwel doe ik iets verkeerd ofwel kan je geen arceringen gebruiken in een shape.
ik heb het nu geprobeerd met de arcering ANSI31, maar als ik die selecteer bij het maken van de shape zegt hij steeds: 0 selected, 0 found

kan het aan een instelling liggen of zo?

:cry: :cry:

Sven

hmm, blijkbaar is mijn vraag niet duidelijk  :roll: ofwel weet hier niemand echt een oplossing voor  :(

wat ik wil bereiken is een lijntype met daarop opgevulde kruisjes met een afmeting van alle zijden = 0.5

_
         _|  |_
        |_    _|       zo zou een kruisje er dus moeten uitzien.
           |_|

Weet hier echt niemand een oplossing voor?  :vraagteken:

Reimer

Ik heb mij nooit echt verdiept in shapes maar kun je niet een kruis maken dat gevuld is met lijntjes. Misschien moet je het kruis daarvoor groter maken en in je lijntype verschalen.

|||||
     |||||
||||||||||||
||||||||||||
     |||||
     |||||

Je krijgt dan wellicht een volledig zwart kruis.
(Ik denk dat Hulpje dit ook bedoelde)

Hopelijk kun je hier iets mee.

Reimer

Sven

Hehe, dat ik dat niet door had  :oops:

helaas, ook dat lukt niet echt. De lijntjes die voor de arcering moeten zorgen komen in de shape op een andere plaats uit. Het lijkt op een kruisje dat geverfd is en waarvan de verf afdrupt.
de arcering lijkt uitgezakt.

bart

ik zou geen losse lijntjes nemen maar 1 doorgaande lijn waarmee je het hele kruis defineer
Domme vragen bestaan niet.
Domme antwoorden wel.

m.vr. groet Bart

Sven

Bart, u bent een genie. Dat is de oplossing. Hartelijk bedankt voor de reacties allemaal. :D

FastFiber